۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۸۲۸۴
روزهای شنبه و یکشنبه؛

دروس مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار نمی شود

خبرگزاری رسا ـ به دلیل همزمانی با ایام اعتکاف دروس خارج فقه و اصول مراجع تقلید در مسجد اعظم قم طی روزهای شنبه و یکشنبه( چهارم و پنجم خردادماه) برگزار نمی شود.
درس خارج در مسجد اعظم قم درس خارج در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری رسا، مراجع تقلید و علمای قم اعلام کردند به دلیل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد اعظم قم در زمان برگزاری این مراسم معنوی، دروس خود در مسجد اعظم قم را تعطیل می کنند.

 

بر اساس این گزارش حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، حسین نوری همدانی، سیدموسی شبیری زنجانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی از جمله مراجع تقلیدی هستند که دروس آنان در مسجداعظم قم برگزار می شود.

 

علما و مراجع تقلید در سخنانی با تحسین حضور فوق العاده جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، احیای این سنت حسنه را از برکات و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانستند و از معتکفان خواستند از این فرصت ارزشمند جهت انس بیشتر با خدا و تهذیب نفس استفاده کرده و برای اعتلای نظام اسلامی و رفع مشکلات جهان اسلام و کشور دعا کنند.

 

با پایان یافتن ایام اعتکاف دروس مراجع تقلید در مسجد اعظم قم از روز دوشنبه ششم خردادماه از سرگرفته خواهد شد.

 

بنا به گفته مسؤول ستاد اعتکاف استان قم امسال14 هزار نفر همزمان با ایام اعتکاف در مساجد استان معتکف شده اند.

 

به گفته حجت الاسلام تکیه ای24 مسجد برای اعتکاف ماه رجب انتخاب شده که از این تعداد 10 مسجد ویژه برادران و 14 مسجد ویژه خواهران است.

  

 

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، امسال با اجازه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مراسم معنوی اعتکاف در مسجد در حال نوسازی امام حسن عسکری(ع) نیز انجام می شود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات