۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۸۳۱۶

بیش از 6 هزار نفر در آذربایجان غربی معتکف شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از 6 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان خبر داد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: امسال همزمان با آغاز ایام البیض بیش از شش هزار نفر با حضور در مساجد استان معتکف شدند.

 

وی با بیان این که ثبت نام افراد برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشت، تصریح کرد: تعداد شش هزار شرکت کننده با حضور در مراکز حوزوی استان و دفاتر تبلیغات اسلامی در این مراسم معنوی ثبت نام کردند.

 

حجت الاسلام فخری همچنین از اعزام یکصد مبلغ و روحانی دینی برای برگزاری هر چه کیفی تر اعمال خاص اعتکاف به مساجد سراسر استان خبر داد و اضافه کرد: امسال 44 مسجد در آذربایجان غربی میزبان معتکفان هستند.

 

وی قرائت ادعیه‌های ویژه اعتکاف، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم سخنرانی دینی، برگزاری کلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه‌های معرفت و مسابقه کتابخوانی را از جمله برنامه‌های ‌مبلغان در مراسم اعتکاف سال جاری عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از آماده‌سازی 50 مسجد در استان برای برگزاری مراسم‌های ویژه ماه رجب و اعتکاف خبر داد و افزود: در شهرستان ارومیه مساجد امام حسین(ع) و موسی‌بن جعفر‌(ع) ویژه بانوان و مصلی امام خمینی‌(ره) ارومیه و مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) ویژه آقایان ساماندهی شده است.

 

وی با اشاره به این که اعتکاف حلقه اتصال معنوی انسان به حقیقت ذات الهی است، یادآور شد: انسان معتکف با رهاشدن از تعلقات دنیوی و مادی و بازگشت به درگاه خداوند و استغفار زمینه را برای پیوستن به معنویت ناب الهی فراهم می کند.

 

حجت‌الاسلام فخری از برنامه‌های متنوعی که در راستای برگزاری باشکوه این مراسم اجرا می‌شود خبر داد و اظهار داشت: سخنرانی، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، مداحی، قرائت قرآن، به جا آوردن اعمال ام‌داوود و توزیع کتاب میان معتکفان از برنامه‌های این مراسم محسوب می‌شوند.

 

این مسؤول همچنین در رابطه با شرایط مکانی اعتکاف با بیان این که نسبت به حضور در مساجد چهارگانه مسجد الحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه و مسجد بصره در بین فقها اتفاق وجود دارد که در آنها اعتکاف صحیح است، گفت: مهم ترین شرط در پذیرش اعمال از سوی خداوند داشتن ایمان و اعتقاد یقینی و همچنین نیت پاک نسبت به انجام عمل است./936/ت303/ب

ارسال نظرات