۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۶۸۳۲۰
معاون آموزش حوزه‌ علمیه استان آذربایجان غربی:

نامزدهای انتخاباتی در ارائه برنامه‌ها از کلی‌گویی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: نامزدهای انتخاباتی باید با پرهیز از کلی گویی و تبیین صریح و روشن جزییات برنامه های خود، بگویند که برای حوزه های مختلف سیاست داخلی و خارجی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت جامعه و رفع مشکلات موجود چه طرح و برنامه هایی دارند.
انتخاب اصلح

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: روحانیت در همه دوران به عنوان خواص جامعه نقش روشنگری و بصیرت‌بخشی به مردم داشته اند و در همه تحولات اجتماعی و سیاسی ایران و برخی از کشورهای اسلامی که در آنجا روحانیت به ویژه روحانیت تشیع فعالیت کرده این نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار است.

 

به گفته حجت الاسلام مقدم نقش بصیرت گرانه روحانیت مربوط به امروز نیست اگر مطالعه ای در تاریخ و سیر تحولات اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم داشته باشیم، می توان به جایگاه مهم روحانیت در این سیر به خوبی پی برد.

 

این مسؤول یادآور شد: تحریم تنباکو توسط میرزا رضای شیرازی و جریان شیخ فضل الله نوری و بسیاری از بزرگان حوزه و علما را می توان از وقایعی نام برد که جامعه روحانیت در روند اجرایی آن نقش بسزایی داشته است.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: روحانیت محوریت اصلی در جریان سازی بیداری اسلامی را بر عهده دارد.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین در تشریح ویژگی‌های انتخاب اصلح گفت: باید دقت داشته باشیم که معیارها و مؤلفه‌های انتخابی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شاخص های اصلی بیان شده است مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر ولایتمدار بودن رییس جمهور تأکید کرد و افزود: رییس جمهور انتخابی مردم باید پیرو ولایت و مقلد ولایت باشد و عملا، قولا و فعلا خود را ملتزم به ولایت فقیه بداند.

 

نامزدهای انتخاباتی از کلی گویی در ارائه برنامه هایشان بپرهیزند

 

حجت الاسلام مقدم با بیان این که داشتن برنامه ای هدفمند با قابلیت اجراشدن در عمل یکی دیگر از شاخصه‌های انتخاب اصلح است، ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید با پرهیز از کلی گویی و تبیین صریح و روشن جزییات برنامه های خود، بگویند که برای حوزه های مختلف سیاست داخلی و خارجی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت جامعه و رفع مشکلات موجود چه طرح و برنامه هایی دارند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین تأکید کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید در تبلیغات دیدگاه‌های خود را در رابطه با برنامه هسته‌ای کشور، مسائل خاورمیانه، بحث بیداری اسلامی و جریان مقاومت سوریه با مردم در میان بگذارند.

 

وی کلی گویی کاندیداها در ارائه برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف را به نوعی آسیب دانست و خاطرنشان کرد: چون اغلب کاندیداها در ارائه برنامه‌های خود کلیت مسائل را مطرح می‌کنند به همین سبب ابعاد جزیی و مهم برنامه‌ها به خوبی برای مردم شفاف‌سازی نمی‌شود.

 

به گفته حجت الاسلام مقدم در حال حاضر چند مساله مهم و محوری وجود دارد که در این خصوص باید کاندیداها روشن و صریح صحبت کنند، از جمله در مورد مسائل دیپلماسی و سیاست خارجی است، با توجه به وجود فشارهای مختلف از سوی غرب، رییس جمهور انتخابی باید فردی شجاع و مقاوم باشد تا بتواند در برابر فشارها و مشکلات ایستادگی کند./936/ت302/س

ارسال نظرات