۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۶۸۳۲۷

احداث و بهسازی 89 مسجد از محل درآمدهای زکات در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 89 باب مسجد از محل درآمدهای پرداخت زکات در استان احداث و یا بهسازی شد.
زکات

حجت الاسلام جابر شوقی، رییس ستاد زکات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به افزایش 177 درصدی پرداخت زکات در استان گفت: استان آذربایجان غربی در سال گذشته با جمع آوری 85 میلیارد ریال رتبه سوم جمع آوری زکات را در کشور به خود اختصاص داده است و در این بین مردم شهرستان مهاباد بیشترین میزان زکات را پرداخت کرده اند.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته 89 باب مسجد و  10 باب خانه عالم روستایی از محل درآمدهای پرداخت زکات در استان احداث شد.

 

این مسؤول همچنین ساخت 14 باب حسینیه روستایی، اجرای 9 طرح عمرانی و زیرسازی روستایی، احداث کتابخانه و خانه قرآن در مناطق روستایی را از دیگر پروژه های عمرانی ستاد زکات استان اعلام کرد.

 

حجت الاسلام شوقی از افزایش سه برابری زکات پرداخت شده طی سال گذشته نسبت به سال قبل خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پیش بینی می شود مقدار زکات جمع آوری شده امسال هم از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

 

وی با اشاره به اقدامات تبلیغی ستاد زکات استان اظهارکرد: نصب 50 بنر جهت تبلیغ و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات در بین اقشار مختلف مردم و برگزاری 480 جلسه و همایش مختلف از برنامه های ستاد زکات استان در راستای توسعه و تعمیق مؤلفه های افزایش پرداخت زکات در استان طی سال گذشته بود.

 

رییس ستاد زکات آذربایجان غربی ادامه داد: 112 مبلغ و روحانی دینی به منظور آگاه سازی و تبلیغ با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مراکز حوزوی استان به مناطق روستایی اعزام شده اند./936/ت303/ب

ارسال نظرات