۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۶۸۴۰۱

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ جلسه هم‌اندیشی روحانیان مستقر بخش جعفرآباد، برگزاری گردهمایی روحانیان مستقر در کهک و تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه جعفرآباد برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
 سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، دومین جلسه هم اندیشی فرهنگی روحانیان بخش جعفرآباد برگزار شد که طی آن حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا گفت: ما دو نیاز اساسی به امامان معصوم(ع) داریم اولی هدایتگری از سوی آن بزرگواران است که این مهم جز نیازهای دنیوی است و اگر این هدایتگری صورت نپذیرد انسان در گمراهی و ضلالت خواهد ماند.
وی افزود: دومین نیاز مربوط به آخرت ماست که همان بحث شفاعت معصومان است که پوشش دهنده اعمال ناقص بوده و امیدوارم بتوانیم خود را در منظر این دو لطف بیکران قرار دهیم.
سپس حجت‌الاسلام گل محمدی، کار شناس امور ادارات و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ماه رجب ماه استغفار و ریزش گناه است و بایستی از ظرف زمانی رجب و شعبان استفاده کرد و با آمادگی کامل وارد شهرالله الاکبر شد.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های دو ماه رجب و شعبان به بهره برداری از فرصت برای بهره‌مندی معنوی برای خود و استفاده از معارف اسلامی از سوی مردم محل استقرار توصیه کرد.
وی در پایان ضرورت مدیریت بر امور فرهنگی و تبلیغی را وظیفه روحانیان مستقر دانست و گفت: بایستی با جذب جوانان به مساجد برای اجرای برنامه‌ها کادرسازی کرد و فقط آنان را هدایت کرد تا امور فرهنگی و تبلیغی نهادینه و استمرار یابد.
تأمین سخنرانان مراسم ارتحال امام راحل در بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از آمادگی این اداره برای تأمین مبلغان و سخنرانان مراسم سالگرد ارتحال امام راحل خبر داد.
ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در بخشداری مرکزی با حضور مسؤولان این بخش تشکیل شد.
در این جلسه حجت الاسلام سید حسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با تبریک ایام ولادت امام علی(ع) و سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: آزاد سازی خرمشهر اوج اقتدار نظام اسلامی در برابر استکبار بود و از این رو باید رشادت‌ها و از جان گذشتن‌های فرزندان غیور این ملت برای نسل‌های بعد از جنگ تحمیلی بیان شود.
وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی قنوات آماده است سخنران مراسم‌هایی که در ایام ولادت امام علی(ع) که همزمان با سوم خرداد است و مراسم‌های سالگرد ارتحال امام راحل که همزمان با شهادت امام موسی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود را تأمین کند.
جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه جعفرآباد تشکیل شد
جلسه شورای آموزش و پرورش بخش جعفرآباد قم با حضور اعضا برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا، رییس اداره امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این جلسه گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهادی کلیدی در امر تعلیم و تربیت در هر نظامی محسوب می‌شود، به ویژه در نظام جمهوری اسلامی که اساس آن بر آموزه‌های وحیانی و روایی استوار است که بایستی با درایت مدیریت شود که اصلاح و افساد آینده کشور در گرو عملکرد امروز این وزارتخانه نقش‌آفرین و تأثیرگذار است.
وی در ادامه به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آنچه در 35 سال گذشته در انقلاب بر نظام آموزش و پرورش حاکم بوده با روح تربیت اسلامی هم‌خوانی نداشته که امیدواریم این سند جدید که به توشیح رهبر فرزانه انقلاب رسیده، با توانمندی اجرا شود تا نسل کنونی و آینده از مسیر تعلیم و تربیت اسلامی بهره‌مند شوند.
لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی شعر آئینی در کشور
رییس کانون مداحان و شاعران استان قم بر لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی شعر آئینی در کشور تأکید کرد.
استاد محمد علی مجاهدی در دیدار با استاندار قم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون مداحان استان، لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی شعر آئینی کشور در قم را خواستار شد.
وی اظهار کرد: این کانون در حال حاضر ششمین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد.
برگزاری گردهمایی روحانیان مستقر در کهک
گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک در اداره تبلیغات اسلامی شهر کهک برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام خلیل سمیعا، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک با تشریح فضیلت ماه رجب به ذکر توصیه‌هایی برای اجرای طرح های فرهنگی و تبلیغی پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمؤمنی، امام جمعه کهک نیز در این گردهمایی از روحانیان مستقر خواست که مردم را به شرکت در محافل معنوی و دینی سوق دهند تا سطح بینش و درک آنها نسبت به دین ارتقا یابد.
حجت‌الاسلام قاسمعلی گل محمدی، کارشناس ادارات تابعه و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این جلسه بر لزوم زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه تأکید کرد و گفت: روحانیان مستقر و مبلغان در این زمینه نقش چشمگیری دارند که باید ایفا شود.
تقدیر استاندار قم از فعالیت‌های کانون شاعران و مداحان
اعضای کانون مداحان و شاعران استان قم با پیریایی استاندار قم دیدار و گفت و گو کردند.
کرم رضا پیریایی در این دیدار که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، کار خالصانه و شبانه روزی را یکی از ویژگی‌های نظام مدیریت اسلامی برشمرد و اظهار کرد: حوزه فرهنگی از جمله بخش‌های مهم و زیربنایی این نظام مقدس است که همواره از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه متعالی فرهنگ در اندیشه و کلام بزرگان، ارزش‌های بی بدیل این حوزه در کلام و عمل امام راحل و رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: ای کاش همه جامعه چنین نگاه ویژه‌ای را به این حوزه و فعالان آن داشته باشند.
پیریایی در تشریح اقتضائات کار فرهنگی، به موضوع مهم نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد و گفت: فراهم کردن تمهیدات نرم افزاری فرهنگ، اعم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها موضوع مهمی است که اختصاص به دستگاه‌های دست اندرکار این بخش داشته اما در بخش سخت‌افزاری همه افراد جامعه باید مشارکت داشته باشند.
وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان و شعرای حوزه‌ شعر مذهبی و آیینی را راهگشا و ملاک عمل مناسب برای فعالان این عرصه دانست و افزود: کانون مداحان و شاعران استان قم باید در اجرای برنامه‌ها و گزینش و اصلاح متون و محتواهای مذهبی و شعر دینی بر مبنای شاخص‌های مد نظر معظم له عمل کند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم گزارشی از برنامه‌های این اداره کل در راستای تقویت و ساماندهی هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی دینی و مذهبی استان ارائه کرد.
استاد محمدعلی مجاهدی، رییس کانون شاعران و مداحان استان نیز گزارشی از فعالیت‌های این کانون ارائه کرد.
همچنین حاج عباس حیدرزاده به مناسبت ولادت امام جواد(ع) به اجرای مداحی پرداختند.
در پایان این مراسم استاندار قم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، از تعدادی از مداحان، شاعران آئینی و پیشکسوتان مذهبی حاضر در این نشست تجلیل بعمل آورد.
تقدیر معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از کارشناس تبلیغات اسلامی قم
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از کارشناس اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تقدیر کرد.
در لوح سپاس حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی خطاب به عبدالعلی براتی آمده است: با تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و با عنایت به تلاش مستمر جناب‌عالی در تحقق مطلوب و اثرگذار مجموعه فعالیت‌های معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، بدین وسیله با تقدیم یک دوره فرهنگ آفتابی(10 جلدی) از اهتمام و خدمات تأثیرگذار شما تقدیر و تشکر می‌کنم.
انشاءالله به مدد حضرت سبحان و با عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در اجرای فعالیت‌های نوآورانه و اثربخش بیش از پیش موفق و مؤید باشید.
عبدالعلی براتی چندی پیش به عنوان کارشناس برتر پژوهشی و آموزشی در کشور انتخاب شده بود./907/پ202/پ
ارسال نظرات