۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۴۵۰
صدای آمریکا فاش کرد؛

پشت پرده اهداف اجلاس جهانی اقتصاد در اردن

خبرگزاری رسا ـ صدای آمریکا: از مسائل مورد درخواست آمریکا و اسرائیل برای گفتگو در اجلاس، برنامه ای به نام شکستن مانع است که به جنبه امکان فعالیت دو کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر می پردازد.
اقتصاد جهاني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا,شبکه صدای آمریکا در خبری به برگزاری نشست مجمع اقتصاد جهانی در اردن پرداخت و گفت:  این مجمع کار خود را با هدف احیای اقتصاد خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا آغاز کرده است.


مدیر اجرایی مجمع اقتصاد جهانی در گفتگو با صدای آمریکا گفت: کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا,هم زمان با ناآرامی های ناشی از انقلاب های عربی در منطقه، باید رشد اقتصادی خود را در اولویت قرار دهند زیرا بدون احیای اقتصادی در منطقه، پیشرفت و ایجاد کار میسر نخواهد بود.


بورگ برنده در ادامه گفت: ما سال ها اوضاع بدی در عراق داشتیم. الان با همین شرایط در سوریه روبرو هستیم. در نتیجه فکر میکنم در دنیای عرب، مردم در مقابل این چالش ها انعطاف زیادی از خود نشان داده اند.


شبکه صدای آمریکا افزود: انتظار می رود نمایندگان بیش از 50 کشور جهان، از جمله رهبران و مقامات بلند پایه دولتی 22 کشور در این نشست شرکت کنند.


گفتنی است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، شیمون پرز رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن از جمله شرکت کنندگان این اجلاس هستند.


علی رغم اعلام هدف عمده این نشست از سوی برگزارکنندگان مبنی بر تولید کار، افزایش مشاغل، بهسازی زیربنایی و تقویت همکاری های منطقه ای، رسانه وابسته به پنتاگون در ادامه به اصلی ترین هدف برگزاری این اجلاس پرداخت و گفت: از مسائل مورد درخواست آمریکا و اسرائیل برای گفتگو در اجلاس، برنامه ای به نام شکستن مانع است که به جنبه امکان فعالیت دو کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر می پردازد.


صدای آمریکا در انتها تاکید کرد: ایالات متحده تلاش دارد به رغم مشکلات موجود، اسرائیل و فلسطینیان را دوباره بر سر میز مذاکره بیاورد. هفته گذشته ایالات متحده و اسرائیل به از سرگیری گفتگوهای صلح خاورمیانه ابراز امیدواری کرده بودند./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات