۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۵۰۲
اواسط خرداد ماه؛

آزمون تربیت داور حفظ قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری نخستین آزمون تربیت داور حفظ قرآن کریم اواسط خرداد ماه سالجاری در ارومیه خبر داد.
آزمون ورودي

اسماعیل خیری، رییس سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: نخسین دوره آزمون تربیت داور در رشته حفظ قرآن کریم در ارومیه برگزار می‌ شود.

 

وی تصریح کرد: این آزمون ویژه حافظان کل قرآن است و آزمون شفاهی آن اواسط خردادماه سالجاری برگزار می‌ شود.

 

خیری ادامه‌ داد: افرادی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب نمره شوند، برای گذراندن دوره‌های دو روزه آمادگی که محل برگزاری آن در تهران است، اعزام می‌شوند.

 

این مسؤول اضافه کرد: کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند در شهریورماه جاری در یک دوره کارورزی شرکت کرده و از سوی سازمان سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور موفق به دریافت مدرک داور حفظ قرآن می‌ شوند.

 

رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن در رشته‌ های مختلف اشاره کرد و گفت: دوره‌ های تربیت مربی قرآن در راستای تربیت نیروی متخصص قرآنی جهت ارتقای مؤلفه ‌های آموزش مفاهیم و مضامین کلام وحی در سراسر استان برگزار می‌ شود.

 

خیری همچنین با بیان این که برنامه های این سازمان با سه رویکرد آموزشی، تبلیغی و ترویجی اجرا می شود، اضافه کرد: در حوزه آموزش های عمومی که شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید مقدماتی و مفاهیم قرآن کریم است کلاس های اجرایی با همکاری بیش از یکصد و سی موسسه و خانه قرآن روستایی در استان برگزار می شود.

 

وی برگزاری دوره های قرائت سطح 4 و دوره های تربیت معلم سطح یک و دو را از جمله آموزش های تخصصی ارائه شده از سوی سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد.

 

خیری یادآور شد: برنامه های تبلیغی و ترویجی نیز در قالب برگزاری جشنواره ها، مراسمات مذهبی، مسابقات قرآنی و محافل مذهبی و قرآنی به فراخور مناسبت های مختلف مذهبی و ملی در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ قرانی و دینی در بین اقشار مختلف مردم در استان برگزار می شود.936/ت303/ب

ارسال نظرات