۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۶۸۵۰۹
رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا:

پایبندی به ارزش های ولایی از شاخصه رییس جمهور اصلح است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا با تاکید بر این که ولایتمدار بودن شاخصه اول در انتخاب فرد اصلح است، گفت: رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی باید پایبند ارزش های ولایی، عقل جمعی و تابع قانون و حافظ منافع ملی باشد.
پایبندی به ارزش های ولایی از شاخصه رییس جمهور اصلح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی علایی، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول عقیدتی سیاسی مرزبانی آذربایجان غربی، با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات برای اثبات پایبندی به ارزش های انقلابی و خنثی کردن توطئه دشمنان در ایجاد موج یاس و ناامیدی، اظهار داشت: مهم ترین نکته در بحث انتخابات توجه به شاخصه ها و معیارهای انتخاب اصلح است و در این میان موضوع ولایتمداری از ارکان اصلی محسوب می شود.

 

 

وی شورای نگهبان را یک مأخذ قانونی که وجود آن ضرورت بخش نظام است دانست و اضافه کرد: همه باید در برابر نظر و رای شورای نگهبان تمکین داشته باشیم.

  

حجت الاسلام علایی با بیان این که ولایت فقیه یک حکم فقهی نیست، آن را یک حکم اعتقادی و یک باور دینی توصیف و خاطرنشان کرد: گرچه اثبات ولایت فقیه دلایلش عقلی و نقلی است همانطور که در بحث اثبات توحید مشاهده می کنیم، اما ولایت فقیه در حقیقت استمرار ولایت پیامبر(ص) است و بالاترین مقام دستگاه اجرایی کشور باید ملتزم عملی و قلبی به اصل اساسی ولایت فقیه باشد.

 

این مسؤول همچنین پایبندی به عقل و خرد جمعی، ارزش های انقلابی، پایبندی به منافع ملی، و التزام به قانون را از ویژگی های فرد اصلح عنوان و به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که داشتن امتیازات روسای جمهور قبلی و نداشتن ضعف های آنان را دیگر معیارها در انتخاب فرد شایسته ذکر کردند.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا، در ادامه با اشاره به جایگاه رهبری ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی با توجه به مستندات قانون اساسی کشور، گفت: در اصل 5 قانون اساسی کشور اداره و رهبری جامعه اسلامی بر عهده ولی فقیه جامع الشرایط، عادل، مدبر و آگاه در زمان غیبت امام عصر(عج) گذاشته شده است که منتخب شورای نگهبان بوده و همه مسؤولیت های ناشی از آن را عهده دار است.

 

خلط وظایف میان سه قوه مانع پیشرفت اهداف کشور و نظام است

 

حجت الاسلام علایی با بیان این که در این قانون رییس قوه مجریه نمی تواند رهبر کشور باشد، به وظایف رهبری مندرج در اصل 110 قانون اساسی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خلط وظایف در میان سه قوه یکی از چالش های پیشرفت و تعالی اهداف و برنامه های کشور، نظام و انقلاب است.

 

این مسؤول تاکید کرد: در این برهه حساس از تاریخ سیاسی کشور که تمامی تحریم ها، تهدیدها و فشارهای داخلی و فراملی در حوزه های مختلف درصدد جدا کردن مردم از آرمان های انقلاب است؛ مهمترین وظیفه تک تک افراد حضور و مشارکتی فعال و مقتدر همراه با بصیرت در صحنه انتخابات است، چراکه زمینه ساز تحقق حماسه سیاسی حضور پرشور و آگاهانه ملت خواهد بود.

 

سستی در انجام مسؤولیت ها از نشانه های ضعف ایمان است

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های سیره صالحین و راهکاری تحقق آن در زندگی فردی و اجتماعی، کم کاری و سستی در انجام وظایف و مسؤولیت های اجرایی را از نشانه های ضعف ایمان معرفی کرد و افزود: شناخت و فرمانبری از خدا، عمل به دستورات دینی، سخت کوشی، صبر و شکیبایی از ارکان ایمان از منظر پیامبر گرامی اسلام است.

 

حجت الاسلام علایی یادآور شد: هرجا که فضای آن سرشار از پرتو نورانی آیات کلام وحی باشد تخلفات کاهش می یابد و زمینه برای تربیت عبد صالح خداوند فراهم می شود بنابراین کاربردی کردن آموزه های قرآنی در زندگی روزمره پیش شرط لازم برای رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی است.

 

فعالیت 170 روحانی و مبلغ دینی در عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی ناجا در ادامه به فعالیت های فرهنگی و قرآنی این ستاد اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر تعداد 170 روحانی و مبلغ دینی در هنگ های مرزی کشور مشغول تبلیغ و ترویج آموزه های اسلامی و دینی هستند.

 

حجت الاسلام علایی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور گفت: سهمیه ما در سال گذشته 4200 نفر بود و این در حالی است که تا کنون 15 هزار نفر برای شرکت در طرح 10 میلیون حافظ قرآنی ثبت نام کردند.

 

حجت الاسلام علایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی امکانات فرهنگی در یگان های مرزبانی کشور فراهم است و تا امروز بخش عمده ای از تجهیز و یکسان سازی فرهنکی هنگ ها و یگان های مرزی انجام شده است.

 

وی با اشاره به رتبه اول عقیدتی سیاسی مرزبانی آذربایجان غربی در بین استان های انتظامی کشور در رابطه با برنامه های محتوایی و عملکرد اجرایی گفت: آذربایجان غربی به خاطر گستردگی یگان ها و عملیاتی بودن منطقه تا امروز فعالیت های مطلوبی داشته اگر چه با توجه به پتانسیل های موجود متعقدیم که هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

 

در پایان حجت الاسلام جعفری به عنوان مسؤول جدید عقیدتی سیاسی مرزبانی آذربایجان غربی معرفی و از تلاش های حجت الاسلام محمد ملکی تقدیر و تجلیل شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات