۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۶۸۵۳۳
با حضور نماینده ولی فقیه در سمنان؛

عملیات احداث مسجد پارک موزه دفاع مقدس سمنان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: ساخت مساجد باید با اخلاص و تقوای کامل انجام شود چون در غیر این صورت زیاد مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
عملیات احداث مسجد پارک موزه دفاع مقدس سمنان آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، کلنگ احداث مسجد قدس پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان صبح امروز در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان، فرماندار سمنان و جمعی از مسؤولان به زمین زده شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این مراسم با اشاره به این که ساخت و دعوت به ساخت مسجد از سنت های اولیه رسول اکرم (ص) است گفت: پیامبر اکرم (ص) با زبان و عمل در تلاش برای احیای این سنت بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، تصریح کرد: ساخت مساجد باید با اخلاص و تقوای کامل انجام شود چون در غیر این صورت زیاد مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

 

وی اهمیت ساخت مساجد را یادآوری کرد و افزود: برای ساخت مسجد یک بانی وجود دارد اما همگان باید تلاش کنند.

 

امام جمعه سمنان بیان داشت: واقع شدن مصلی، مسجد و پارک موزه در کنار هم بیانگر فضای معنوی این منطقه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی همچنین خواستار مشارکت خیرین به ویژه واحدهای تولیدی و صنعتی در ساخت مسجد و پارک موزه شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پارک موزه دفاع مقدس سمنان به شکل یک فضای سبز و پارک مفهومی در زمینی به وسعت 12 هکتار در ورودی شرقی شهر سمنان در حال ساخت است گفت: مسحد قدس پارک موزه با اقتباس از معماری اسلامی و بومی و در چهار فضای عمومی، عبادی، فرهنگی وخدماتی ساخته می شود.

 

فریدون پهلوان، افزود: این مسجد با زیربنای 4 هزار متر مربع در 2 هکتار زمین ساخته می شود.

 

وی ساخت سالن چند منظوره، شبستان آقایان و بانوان، کتابخانه و کانون فرهنگ را از قسمت های مهم ساخت این مسجد عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه ساخت این مسجد 4 میلیارد تومان برآورد شده است که بخشی از آن راخانواده معظم شهدا تقبل کرده اند./938/پ202/ب

ارسال نظرات