۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۶۸۵۴۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

مسؤولان برای رفع بیکاری جوانان چاره اندیشی کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مسؤولان باید برای رفع بیکاری جوانان چاره‌اندیشی کنند، گفت: متأسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود که بانوان مشغول کار اما مردان جوان بیکار هستند.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع، با بیان‌ این‌که خداوند به اندازه تلاش و کوشش بندگان به آنها مزد می‌دهد، گفت: برخی بدون این‌که زحمتی را متحمل شوند توقع اجر و پاداش دارند.
وی با تأکید بر این‌که نیت خیر کارهای انسان را ماندگار می‌کند، ابراز کرد: انسان باید کارهای خود را به گونه‌ای انجام دهد که افزون بر پاداش دنیایی از پاداش اخروی نیز برخوردار شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه توصیه‌های اسلام در مورد کار را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خداوند از انسان بیکار بدش می‌آید، از این‌رو مسؤولان باید برای رفع بیکاری جوانان چاره‌اندیشی کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که خداوند مسؤولیت کار و اداره زندگی را برعهده مردم قرار داده است، ابراز کرد: متأسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود که بانوان مشغول کار اما مردان جوان بیکار هستند.
وی ادامه داد: اگر در جامعه کار به اندازه کافی برای مردان وجود داشته باشد اشکالی ندارد که خانم‌ها نیز مشغول کار شوند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ابراز داشت: اگر دستورات اسلامی عملی شود مشکلات جامعه برطرف می‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت الگو برداری از سیره اهل بیت(ع) در زندگی تأکید کرد و گفت: پیامبر اسلام کارهای بیرون منزل به حضرت علی(ع) و کارهای خانه را به حضرت زهرا(س) واگذار کردند و این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای ما باشد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، اظهار کرد: دختران و زنان ما باید از این بانوی نمونه و اسوه صبر و پاکدامنی الگوبرداری کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) زینت حضرت علی(ع) بود و هنگامی که سخنرانی می‌کرد یاد پدر بزرگوارشان را در اذهان زنده می‌کرد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به آیات قرآن، فاسق و اهل ایمان را مساوی نداست و ابراز کرد: کسانی که از دستورات الهی بهره می‌گیرند و اهل ایمان و عمل صالح هستند سعادتمند و اهل بهشت می‌شوند، در جامعه ما نیز کسانی که به سخنان رهبری و مراجع تقلید عمل می‌کنند با کسانی که گوش نمی‌کنند مساوی نیستند./927/پ202/ج
ارسال نظرات