۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۸۶۳۱
حجت‌الاسلام میرلوحی مطرح کرد:

ماجرای اعتراض آیت‌الله مدرس نسبت به تخریب قبور ائمه بقیع

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) گفت: پس از تخریب قبور ائمه بقیع(ع) آیت‌الله سید حسن مدرس که امام خمینی(ره) و مبارزان او را بسیار دوست داشتند، بازار و حوزه‌های علمیه را تعطیل و در مدرسه مروی اجتماع بزرگی برپا کرد.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) شامگاه یک‌شنبه پنجم خرداد ماه در دومین اجتماع مدافعان حرم در حسینیه امام موسی بن جعفر(ع) واقع در میدان خراسان تهران با تأکید بر این‌که مبانی عقیدتی وهابیت و تشیع را باید بشناسیم، گفت: وهابیان عقیده دارند هرگونه توجه به ولی خدا شرک است و می‌گویند هرکاری دارید باید «یا الله» بگویید و نمی‌توانید اهل بیت(ع) را صدا بزنید و برای نمونه بگویید «یا رسول‌الله(ص)».

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: وهابیان با هرگونه تکریم و بزرگداشت اولیاء خدا مخالف هستند.

حجت‌الاسلام میرلوحی گفت: خاندان آل سعود که از یهود پلیدتر هستند، صد سال پیش در عربستان به قدرت رسیدند، پیش از آنها از چهار مذهب اهل سنت در مسجد النبی(ص) و مسجد الحرام  نماز می‌خواندند اما با روی کار آمدن آل سعود فقط وهابیت این اجازه را داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) ابراز داشت: پس از تخریب قبور ائمه بقیع(ع) آیت‌الله سید حسن مدرس که امام خمینی(ره) و مبارزان او را بسیار دوست داشتند، بازار و حوزه‌های علمیه را تعطیل و در مدرسه مروی اجتماع بزرگی برپا کرد.

وی با اشاره به این‌که رضاخان قلدر که دشمن اهل بیت(ع) و حوزه بود، با فشاری که مدرس در داخل ایجاد کرد، به حسب ظاهر نماینده‌ای برای اعتراض به عربستان فرستاد، افزود: پس از این‌که نماینده رضاخان نامه اعتراض ایران را تحویل می‌دهد، می‌گوید بزنید خراب کنید، اهل بیت(ع) چیست؟ آخوند برای چه می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام میرلوحی بیان داشت: مصر در این قضیه حرکت خوبی از خود نشان می‌دهد و عربستان را تهدید می‌کند که در صورت قبه الخضرا کشتی‌های جنگی مصر یکی از بندرهای عربستان را مورد حمله قرار می‌دهند./956/پ202/ب

ارسال نظرات