۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۶۸۶۶۸
با هدف تحقق شعار سال؛

همایش حماسه و رسانه در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی همایش «حماسه و رسانه» با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: همایش «حماسه و رسانه» با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات با هدف توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی هشتم خرداد ماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

 

وی با بیان این که بدون شک بیشترین تبلور حماسه سیاسی را باید در عرصه انتخابات پیش رو جستجو کرد، افزود: نتیجه ای که در این عرصه به دست خواهد آمد مسلما تحقق رای و اراده ملی ملت است و شخصی که با اراده قطعی مردم انتخاب می شود یقینا جزو توانمندترین افراد است که با کسب تجربه از رویکردهای اول انقلاب تا کنون سکان این انقلاب و کشور را به سمت تعالی و پیشرفت سوق خواهد داد.

 

حجت الاسلام کریمی با اظهار امیدواری از این که امسال هم شاهد خلق حماسه ای دیگر همچون فتح خرمشهر و حماسه هشت سال دفاع مقدس در عرصه انتخابات کشور خواهیم بود، افزود: همایش «حماسه و رسانه» با هدف تبیین رسالت اصحاب رسانه در عرصه آگاه سازی و ارتقای بینش سیاسی و ایجاد شور و نشاط در این حوزه با بهره گیری از مولفه های به روز رسانه و مطبوعات در ارومیه برگزار می شود.

 

این مسؤول مکان برگزاری این همایش را سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه اعلام و خاطرنشان کرد: در این همایش کارگاه آموزشی تبیین نقش رسانه با حضور دکتر صمدی از اساتید علوم ارتباطات و رسانه و تشریح قانون رسانه و مطبوعات با حضور توکل حیدری رییس دادگستری آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در این همایش مجموعه موسیقی "یاشیل نغمه لر" مجموعه ای از آثار هنرمندان هنر موسیقی استان به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با موضع ولایت و انقلاب رونمایی می شود.

 

اجرای 50 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سالگرد ارتحال امام(ره)

 حجت الاسلام کریمی از اجرای 50 عنوان برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل خبر داد و اظهار داشت: این تعداد برنامه در قالب برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی، عکس و پوستر و شب شعر و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در رابطه با واکاوی نقش زنان در صیانت و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی همایشی با عنوان "سبک زندگی" با مشارکت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی روز شنبه یازدهم خرداد ماه سالجاری در محل تالار مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود.

 

انتشار فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین به انتشار فراخوان برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری اشاره کرد و افزود: این جشنواره در دو بخش داخلی و خارجی شهریور ماه سالجاری به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار می شود.

 

به گفته حجت الاسلام کریمی، در این دوره از جشنواره رضوی پنج اثر در بخش داخلی و پنج اثر در بخش بین الملل به عنوان آثار برتر معرفی می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در مهر ماه سالجاری در ارومیه خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 400 ناشر داخلی در 250 غرفه در این نمایشگاه حضور یابند.

 

وی گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف که 20 درصد آن را ناشرین و 20 درصد دیگر را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب ارائه بن کارت خرید کتاب ارائه می دهد، عرضه خواهد شد./936/پ203/ب

ارسال نظرات