۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۶۸۷۰۶

طلاب ممتاز تحصیلی و اخلاقی حوزه علمیه تبریز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با مراسم اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه تبریز، طلاب ممتاز تحصیلی و اخلاقی حوزه علمیه تبریز تجلیل شدند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم اختتامیه سال تحصیلی حوزه های علمیه تبریز امروز در نمازخانه مرکزی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با حضور طلاب و اساتید و همچنین آیت الله شبستری امام جمعه تبریز و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.


حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در سخنانی با بیان این‌که این مرکز علوم دینی متشکل ازچهار معاونت آموزش، پژوهش، تهذیب و اجرایی بوده و اجرای طرح های عمرانی در طول سال تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: توسعه و نوسازی ساختمان آموزشی و تجهیز مدرس های این حوزه علمیه در سال گذشته به صورت جدی پیگیری شده است.


وی همچنین با تشریح فعالیت های پژوهشی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز خاطرنشان کرد: مسأله پژوهش در حوزه همواره مظلوم واقع شده، این در حالیست که پژوهشگران حوزوی از امکانات زیادی برای انجام امور تحقیقی خود برخوردار نیستند و پژوهش ایده آل که مورد نظر آیت الله شبستری، ریاست عالی حوزه های علمیه آذربایجان است، تحقق نمی یابد.


حجت الاسلام سیدی ثانی افزود: امسال 400 مقاله پژوهشی از سوی طلاب این مرکز تدوین شده و 70 مقاله با عنوان امتیاز کامل ثبت شد و از این تعداد هشت مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده که صاحبان این آثار ارزشمند با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.


وی از نام نویسی 450 طلبه و حضور 100 طلبه به صورت منظم در طرح بحث های پژوهشی حوزه خبر داد و گفت: تابستان امسال قرار است طلاب این مرکز علوم دینی را به کربلا اعزام کنیم که نام نویسی از طلاب علاقه مند به حضور در این سفر معنوی به زودی آغاز خواهد شد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در پایان با اشاره به برگزاری المپیاد علمی طلاب استان اظهار داشت: 12 نفر از طلاب مدرسه ولی‌عصر(عج) در این المپیاد که با حضور طلاب منتخب 5 استان شمال غرب آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان همراه بود توانستند رتبه های ممتاز کسب کردند.


گفتنی است، در پایان این مراسم از طلاب ممتاز تحصیلی و اخلاقی مدارس علمیه تبریز با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد./935/پ202/ب

ارسال نظرات