۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۶۸۷۱۷

تدوین شناسنامه قرآنی برای طلاب آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: قرار است در تابستان امسال از نفرات برگزیده قرآنی تجلیل شده و از آنان برای حضور در دوره آموزشی یک ماهه شهر مشهد مقدس دعوت شود.
تدوین شناسنامه قرآنی برای طلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی ناصری، قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی امروز در جمع مسؤولان، مدیران و اساتید حوزه های علمیه تبریز اظهار داشت: مطالعه تاریخ دیرین حوزه های علمیه آذربایجان نشان می دهد که ادبیات عرب طلاب آذربایجان در میان طلاب حوزه های علمیه کشور و از زمانی که مدارس علمیه در کشور بنا شده، شاخص بوده است.


وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ادبیات عرب در میان طلاب آذربایجان همچنان قوی است و منطقه آذربایجان به خصوص شهر تبریز در میان حوزه های کشور به حوزه های ادبیات عرب معروف است، از این رو باید کاری کنیم که اساتید حوزه های علمیه تبریز در شهرهای دیگر حتی قم در تدریس ادبیات عرب نیز حضوری چشمگیری داشته باشند.


امام جمعه خسروشهر با اشاره به حضور اساتید شاخص و برجسته حوزه های علمیه تبریز در مدارس علمیه قم افزود: به دنبال افزایش سواد ادبیات عربی و قرآنی طلاب بوده و هستیم و در این راستا برای تمامی طلاب استان شناسنامه قرآنی تنظیم کرده ایم که قرار است سال تحصیلی آینده به خود طلاب اهدا شود.


معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایحان شرقی افزود: قرار است در تابستان امسال از نفرات برگزیده قرآنی تجلیل شده و از آنان برای حضور در دوره آموزشی یک ماهه شهر مشهد مقدس دعوت شود و اولویت با کسانی است که در مدارس خود به عنوان نفر ممتاز قرآنی برگزیده و شناخته شده باشند.


حجت الاسلام ناصری خاطرنشان کرد: هدفمان در سال تحصیلی جدید برگزاری کلاس های قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآنی به صورت منظم در تمامی مدارس علمیه است، چراکه معتقدیم آشنایی طلاب با ارزش‌ها، مفاهیم و آموزه های قرآنی نه تنها در سواد فقهی ایشان مؤثر است، بلکه در مسائل تهذیبی و اخلاقی نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.


وی با اشاره به طرح بازدید و ارزیابی از تمامی حوزه های استان گفت: طی سال تحصیلی 91 – 92 از تمامی مدارس علمیه استان بازدید بعمل آمد که در جریان این سفرها از مشکلات و نقاط ضعف و قوت این مراکز اطلاعات لازم و کامل اخذ و ثبت شده است امروز در حوزه های علمیه شهرستانی طلابی درس خوان و مهذب داریم که به علت برخی مشکلات، قادر به ادامه تحصیل در سطوح عالی نیستند.


قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: تمام پنج دفتر امور فرهنگی، مشاوره، قرآن و عترت، خانواده و اخلاق که تحت پوشش این معاونت هستند فعالیت خود را به نوعی سیاست‌گذاری می‌کنند که طلاب در آینده به مبلغان، مدرسان و پژوهشگران موفق و با اخلاق تبدیل شوند./935/پ203/ب

ارسال نظرات