۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۶۸۸۴۰
استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی:

مردمداری رکن حاکمیت در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: برخی‌ها سیاست را مساوی دغل‌بازی و دروغگویی می‌پندارند که این گونه نیست چون سیاست از منظر دین به‌معنای اداره درست جامعه مطابق با آموزه‌های دین مبین اسلام است.
سومين همايش نظريه «مردم سالاري ديني»

حجت الاسلام حمید رحیم‌دخت، مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به شاخصه‌های نامزدهای اصلح از دیدگاه رهبری اظهار داشت: بنا بر فرموده ولی امر مسلمین، رییس جمهور باید فردی متعهد به نظام، انقلاب و رهبری و شخصی مردمی باشد.

 

 

وی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید با درک درست از شرایط داخلی به مشکلات مردم رسیدگی کرده و به فرموده امام خمینی(ره) نیز از مستضعفین حمایت کند.

 

حجت الاسلام رحیم دخت ادامه داد: همان گونه که در دین مبین اسلام تاکید شده، سیاست از دیانت جدا نیست به طوری که در آیه بیست و پنجم سوره مبارکه«حدید» در خصوص سیاست بحث شده است.

 

این مدرس حوزوی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب موضوع حماسه سیاسی را مطرح کردند، منظورشان این است که باید کشور از لحاظ سیاسی طوری اداره شود که حرکتی رو به پیشرفت و جهشی فوق‌العاده داشته باشد.

 

سیاست دغل بازی و دروغگویی نیست

 

حجت الاسلام رحیم‌دخت تأکیدکرد: برخی‌ها سیاست را مساوی دغل‌بازی و دروغگویی می‌پندارند که این گونه نیست چون سیاست از منظر دین به‌معنای اداره درست جامعه مطابق با آموزه‌های دین مبین اسلام است.

 

به گفته استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، ولایت فقیه یعنی حاکمیت انسانی که تفکر و ایمان و ایدئولوژی حاکم بر جامعه است و چنین شخصی از تمامی آحاد جامعه عالم تر است و طرز حکومت جامعه را می‌ داند، بنابراین وقتی ولی امر مسلمین به موضوع حماسه سیاسی اشاره می‌کنند به این معنا است که اقشار مختلف جامعه جهشی فوق‌العاده برای پیشرفت و ترقی جامعه مطابق با آموزه‌های دین مبین اسلام پیش بگیرند.

 

حجت الاسلام رحیم‌دخت، در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اخلاق انتخاباتی در دوران تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان همدیگر را تخریب نکرده، تنها به تبیین برنامه‌ها و ایده‌های خود بپردازند، از سوی دیگر در تبلیغات خود مراقب باشند که آسیبی به وجهه شهر وارد نشود./936/ت302/س

 

ارسال نظرات