۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۶۸۸۴۷
حجت الاسلام مصائبی تبیین کرد:

نقش تبلیغی حوزه های علمیه در هدایت نیت واقفان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود، حوزه های علمیه می توانند نقش موثری در هدایت نیت واقفان داشته باشند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، امروز در نوزدهمین جلسه هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، خواستار تلاش حوزه های علمیه در جهت ترویج وقف شد.

 

وی تعامل و هماهنگی میان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه استان را در اشاعه و گسترش فرهنگ وقف تاثیرگذار خواند و افزود: اساتید و روحانیان حوزه های علمیه به عنوان افراد ارزشی و تاثیرگذار می توانند در سمت و سو بخشیدن به نیت واقفان موفق عمل کنند.

 
 حجت الاسلام مصائبی با بیان این که وقف های جدید با نیت امورات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی می توانند در حل بسیاری از مشکلات جامعه کمک کنند، تصریح کرد: با توجه به عدم آگاهی مردم، وقف در خصوص کمک به بیماران خاص، ساخت بیمارستان، مکان های آموزشی، کمک تحصیلی افراد بی بضائت، مساعدت به حوزه های علمیه و طلاب در این استان بسیار اندک است.
وی با بیان این که تا کنون تعدادی انگشت شمار وقف با نیت حوزه های علمیه در استان به ثبت رسیده است، گفت: این تعداد هم به صورت مستقل برای حوزه های علمیه وقف نشده اند بلکه یکی از نیات واقفین این امر بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری علماء، روحانیان و همچنین حوزه های علمیه بتوانیم گامی موثر در بهینه سازی نیت واقفان در استان برداریم تا شاید گره ای از مشکلات جامعه به دست واقفین خیراندیش باز شود.
گفتنی است، نوزدهمین نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه آذربایجان غربی با حضور مدیران مدارس هشت گانه، مسؤول و معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه با موضوع برنامه های تابستانی برای طلاب در ارومیه برگزار شد./936/پ203/ب
ارسال نظرات