۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۸۸۶۰

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه اخلاق طلاب گرمی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری و آزمون چهارمین دوره تربیت داور قرآن در کردستان از مهم‎ترین اخبار کوتاه شمال غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین ممی‌زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود گفت: به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و در آستانه ماه شعبان مسابقه وبلاگ نویسی ادبی انتظار برگزار می شود.

وی بهره گیری از عنصر احساس در نهادینه کردن و ترویج  فرهنگ انتظار و مهدویت و تبیین انتظار به عنوان عاملی تاثیرگذار و جهت بخش در زندگی فردی و اجتماعی را  از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و گفت: ترسیم زیبایی ها و جلوه های متعالی انتظار از دیگر اهداف این جشنواره است.

ممی زاده افزود: مسابقه وبلاگ نویسی ادبی انتظار دردو موضوع «انتظار» و «شهر من هشترود» در شهرستان هشترود برگزار می شود و علاقه‎مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط و ضوابط شرکت در مسابقه به پرتال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود به آدرس hashtrod.ershad-as.ir مراجعه کنند.
وی افزود: شرکت در مسابقه وبلاگ نویسی محدودیت سنی نداشته و علاقه‎مندان می توانند جهت ارسال آثار تا تاریخ سی ام خرداد به وب سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش مربوط به مسابقه وبلاگ نویسی مراجعه کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود گفت: آثار ارسالی پس از بازبینی مورد داوری قرار گرفته و اسامی نفرات برتر از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر رسانه های نوشتاری و مجازی به اطلاع علاقمندان خواهد رسیدو به 3 اثر برتر در هر بخش هدایای نقدی و جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می تواندد جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه مسابقه در هشترود – خیابان شهید رجایی – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  هشترود مراجعه و یا با شماره تلفن 6227370-0424 تماس حاصل کنند.

تجلیل از طلاب نمونه حوزه علمیه خواهران سنندج

طلاب برتر تحصیلی مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) سنندج با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) طی سخنانی خطاب به طلاب برتر هر پایه تحصیلی گفت: با دیگر طلاب این مدرسه نهایت همکاری و راهنمایی را در نحوه مطالعه دروس داشته باشید.

وی ادامه داد: تجربه های تحصیلی خود را در اختیار دیگر طلاب قرار دهید تا با کمک و راهنمایی شما، دیگر طلاب این مدرسه علمیه نیز هم از نظر اخلاقی تربیتی وهم از نظر تحصیلی جزو طلاب برتر باشند.

برگزاری جلسه اخلاق طلاب گرمی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری

جلسه اخلاقی با عنوان «آثار تقوا» به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این جلسه با ذکر آثار تقوا افزود: معنویت و تقوا محدود به زمان و جغرافیای خاصی نیست، بلکه باید معنویت در طلبه ملکه باشد، طوری که جلوه‌گر وجود خدا باشد و مردم خدا را در او ببینند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به بارزترین ویژگی یک طلبه گفت: طلبه‌ای که عاشق خدا نیست، در حقیقت طلبه نیست، پس باید با عشق، معنویت و عبودیت را در جامعه از غربت خارج کنیم.

آزمون چهارمین دوره تربیت داور قرآن در کردستان برگزار شد

خاطره زارعی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: پس از اطلاع‌رسانی به مدارس علمیه خواهران سطح استان کردستان از مربیان معرفی شده از سوی مدارس تابعه آزمون کتبی جهت شرکت در دوره تربیتی داور مسابقات قرآن کریم در محل مدیریت استانی به عمل آمد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به برگزاری چهارمین دوره تربیت داور مسابقات قرآن کریم خاطر نشان کرد: چهارمین دوره تربیت داور مسابقات قرآن کریم به مدارس استان کردستان اطلاع رسانی شد و مدیران مدارس بر اساس نیاز، مربیان خود را به این مدیریت معرفی کردند.

وی افزود: این مربیان علاوه بر اتمام سطح 2 باید تسلط کامل بر روانخوانی وتجوید قرآن کریم داشته و سابقه تدریس تجوید قرآن کریم را حداقل به مدت 2سال دارا باشند.

زارعی اضافه کرد: مربیان معرفی شده جهت راه یابی به چهارمین دوره تربیت مربی قرآن کریم که در شهر مقدس قم، برگزار می‌شود، در آزمون کتبی از کتاب روانخوانی و تجوید قرآن کریم آقایان حبیبی و شهیدی شرکت کردند.

گفتنی است، این آزمون در محل مدیریت برگزار شد که برگزیدگان جهت شرکت در دوره نهایی به معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور معرفی شدند./935/د101/غ

ارسال نظرات