۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۶۸۹۰۱
آیت الله جلالی خمینی:

با وجود اسراییل مذاکره با آمریکا معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جلالی خمینی گفت: امام خمینی(ره) بیان داشتند ارتباط ما با آمریکا ارتباط گرگ و میش است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.
آيت الله حيدرعلي جلالي خميني، مسئول روحانيت شرق تهران

آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که انتخابات سرنوشت ساز  است، اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) انقلاب را بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت قرار دادند.

وی با بیان این‌که جمهوری یعنی پایه انقلاب روی دوش مردم است و مردم انتخاب می‌کنند، گفت: ولایت فقیه مسأله خدایی است و با رأی انتخاب نمی‌شود، اما امام خمینی(ره) در عین حال فرمودند که حتی ولایت فقیه هم باید با انتخاب مردم باشد زیرا باید مقبولیت پیدا کند و اگر پیشامد و هجمه‌ای رخ داد، مردم نباید کنار بکشند.

امامت مسجد احمدیه نارمک با تأکید بر این‌که هرکس این دو رکن را بیشتر ملاحظه و توجه کند، محبوب‌ترین انسان‌ها در این نظام است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمودند برای دو چیز انقلاب کردیم یکی اسلام و دیگری مستضعفین و سفارش می‌کردند که ارزش‌های اسلامی کمرنگ نشود و مبادا اسلام سیلی بخورد که دیگر به این زودی‌ها سر بلند نخواهد کرد.

آیت الله جلالی خمینی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری بارها هم درباره اسلام و هم معیشت مردم سفارش کرده‌اند، تأکید کرد: در اولویت اول باید به معیشت مردم توجه کنیم و مشکل گرانی، بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان را حل کنیم زیرا فساد و و بداخلاقی در جامعه بیشتر به دلیل این چهار مشکل است.

وی در ادامه این مطلب افزود: برای هیچ کس قابل قبول نیست که مظاهری که در زمان طاغوت جلوه می‌کرد را امروز در انقلابی که خون و جوان داده است ببینیم.

مسئول روحانیت شرق تهران تأکید کرد: اسلام و مستضعفین دو هدف امام خمینی(ره) بود و مردم کسانی را انتخاب کنند که این دو مطلب از ذهنشان نرود.

متولی مدرسه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی با اشاره به این‌که اسلام سربلند است و کشور ما بسیار پیشرفته است، ابراز داشت: وقتی کشور را با پیش از انقلاب مقایسه کنیم، تفاوت بسیاری کرده است اما بیش از این انتظار داریم؛ انقلاب اسلامی باید الگو باشد و اسلام، محرومین جامعه و مردم باید تقویت شوند.

دشمن به اینجا رسیده که انقلاب اسلامی درحال غوغا کردن در دنیا است

آیت الله جلالی خمینی با اشاره به این‌که مردم باید در صحنه بیایند و با بررسی انتخاب کنند، بیان داشت: کسی بیداری اسلامی در کشورها را باور نمی‌کرد؛ دشمن به اینجا رسیده که انقلاب اسلامی درحال غوغا کردن در دنیا است.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) برجستگی خاصی داشت و بزرگ‌ترین خدمت را به تاریخ کرد، ابراز داشت: معتقدم در زمان غیبت کبری هیچ کس به مثابه امام(ره) به اسلام خدمت نکرده زیرا بزرگ ترین مسئله در اسلام ابتدا رسالت و سپس ولایت است.

مسئول روحانیت شرق تهران ادامه داد: علمای اسلام در زمان غیبت کبری کتاب نوشتند اما هنر امام پیاده کردن آن بود که آن را به‌صورت حکومت درآورد و قانون اساسی اش را تدوین کرد و این سرمایه عظیمی است.

متولی مدرسه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی با اشاره به این‌که باید در انتخابات شرکت کنیم، تصریح کرد: مردم با شرکت در انتخابات نشان بدهند همانطور که در رأی دادن به اصل نظام پرشور شرکت کردند و این نظام را به اثبات رساندند، در سرنوشت مملکت هم دخالت می‌کنند.

وی گفت: کجای دنیا اینطور است که با وجود همه مشکلات در حمایت از نظام راهپیمایی و حمایت ‌شود.

ولایت فقیه وجه تمایز انقلاب اسلامی با انقلاب مشروطه است

آیت الله جلالی خمینی اظهار داشت: ما مسأله ولی فقیه را داریم؛ تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب مشروطه که امثال بهبهانی‌ها و شیخ فضل الله نوری‌ها در رأس آن بودند، این است که ولی فقیه در رأس آن نبود و مسأله ولایت فقیه تنها چیزی است که انقلاب اسلامی را با نظام مشروطه متمایز می‌کند و خط قرمز است.

مسئول روحانیت شرق تهران ابراز داشت: باید ببینیم آیا کسی که ولی فقیه ما است، اجازه می‌دهد که ما با آمریکا و اسراییل سازش کنیم؟ امام خمینی(ره) فرمودند ارتباط ما با آمریکا ارتباط گرگ و میش است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

متولی مدرسه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی افزود: آمریکا در زمان طاغوت که پسر رضاخان با او ارتباط داشت، چه گلی بر سر مردم زد؟ جز این‌که مستشاران را آوردند و مصونیت به آنها دادند و چه چیزی به‌دست خود شاه آمد؟ جز این‌که یک قطعه از کشور که بحرین بود از دست رفت و امروز شیعیان بحرین در رنج هستند و این ارتباطات جز ضرر چیز دیگری ندارد.

وی در ادامه این مطلب تأکید کرد: اگر معتقد به ولایت فقیه هستیم، باید توجه کنیم که این خط قرمز است.

تا اسراییل هست به هیچ وجه نمی‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم

وی با تأکید بر این‌که تا مسأله اسراییل در کار است، مذاکرت به جایی نمی‌رسد، بیان داشت: مسأله مذاکره با آمریکا را فقط باید به ولایت فقیه واگذار کنیم و تا اسراییل هست به هیچ وجه نمی‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم./956/ت302/ع

ارسال نظرات