۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۶۸۹۶۹

حضور غیر قانونی و مخفیانه جان مکین در سوریه

خبرگزاری رسا ـ مسئول روابط عمومی سناتور جان مکین دیدار وی با شورشیان در سوریه را تایید کرده است. جان مکین در خط مقدم کسانی است که در آمریکا خواهان مسلح کردن مخالفان بشاراسد هستند.
حضور مخفيانه جان مکين در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در خبری اعلام کرد: جان مکین سناتور با نفوذ آمریکایی در سفر غیر منتظره اش به داخل مرز سوریه با مخالفان بشاراسد دیدار و گفتگو کرد. این سناتور جمهوری خواه چندی است که خواهان کمک موثرتر نظامی ایالات متحده به مخالفان سوریه علیه بشاراسد می باشد.
به گفته این شبکه، سناتور مکین اواخر هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در اردن شرکت داشت و ورود به سوریه بعد از این نشست با عبور از مرز ترکیه صورت گرفت.
شبکه صدای آمریکا در ادامه افزود: این سناتور با فرمانده و اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه دیدار کرده است. مسئول روابط عمومی سناتور جان مکین این دیدار را تایید کرده است. جان مکین در خط مقدم کسانی است که در آمریکا خواهان مسلح کردن مخالفان بشاراسد هستند.
گفتنی است وی بالاترین مقام آمریکایی پس از سفیر آمریکا است که از آغاز جنگ سوریه وارد این کشور شده است.


رسانه وابسته به پنتاگون، صدای آمریکا به نقل از مکین در مجمع جهانی اقتصاد گفت: باید در کنفرانس دوم ژنو محکم تر عمل کرد تا اسد بداند اگر از قبول انتقال قدرت سر باز زند، عواقب سنگینی خواهد داشت. عواقبی از جمله استقرار منطقه پرواز ممنوع، از میان بردن قدرت هوایی وی و انتقال موشک های پاتریوت برای حفاظت از منطقه پرواز ممنوع.
همچنین ژنرال ادریس فرمانده ارتش آزاد سوریه، دیدار با جان مکین را تایید کرده و گفت: مخالفان از سراسر سوریه برای دیدار با سناتور آمریکایی آمده بودند.
شبکه صدای آمریکا در انتها گفت: از نگرانی های آمریکا برای اجرای نقشه پرواز ممنوع در سوریه، وجود موشک های زمین به هوای بسیار پیشرفته در این کشور است که تاکنون مانع اجرا شدن این اقدام آمریکا شده است.
نکته قابل توجه اینکه شبکه صدای آمریکا به حضور بدون دعوت و غیر قانونی این سناتور در خاک کشور مستقل سوریه اشاره ای نکرد. حضوری که این رسانه ها حق قانونی مقامات کشورهای غربی می دانند.
البته این نوع اقدامات انفعالی از سوی مقامات غربی صرفا برای تقویت روحیه از دست رفته شورشیان مسلح می باشد. همچنین این اقدامات تایید کننده ادعای قبلی دولت سوریه مبنی بر ایجاد بحران توسط غرب در این کشور است./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات