۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۹۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

جمهوری اسلامی عنایت ویژه‌ای به شعر و شاعری دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که جمهوری اسلامی عنایت ویژه‌ای به شعر و شاعری دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب یک ادب دوست و ادب پرور و دارای طبع سرشار هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری عصر سه شنبه هفتم خرداد ماه در کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی در تالار وحدت تهران با اشاره به این‌که مرحوم محمد قهرمانی روحیه شهرت ستیزی داشت، گفت: وی دوست نداشت که مطرح شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش بسیاری کرد تا در زمان حیاتش برای او بزرگداشت برگزار کند اما او قبول نمی‌کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که نام مرحوم محمد قهرمانی برای خیلی‌ها ناشناخته ماند، البته نخبگان شعر وی را می‌شناختند، افزود: او از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود و شعرش، شعر ناب بود و تمام عمرش را صرف شعر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اظهار داشت: مرحوم محمد قهرمانی یک انجمن شعر را پنجاه سال اداره کرد که جلسات آن در کتابخانه منزلش برگزار می‌شد و مقام معظم رهبری وی را قدر می‌شناخت.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: مقام معظم رهبری یک ادب پرور و ادب دوست هستند و طبع سرشاری دارند و نمی‌دانم از ایشان در آینده آثاری منتشر شود یا خیر.

وی با اشاره به این‌که شعر در زندگی  ما ایرانی‌ها نقش مؤثر و اساسی دارد، بیان داشت: شاعران عرب پیش از اسلام شعر می‌سرودند و بهترین‌های آن را به خانه کعبه آویزان می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: دعا کنید حکومت جبار و دولت فاسد انگلیس، بزودی نابود شود زیرا خیانتی که اینها به زبان فارسی کردند کسی نکرده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این مطلب با بیان این‌که زبان شبه قاره هند فارسی بود اما استعمار پیر آمد و با تصرف هندوستان به اسلام و زبان فارسی خیانت کرد، افزود: اقبال لاهوری، لاهیجی و حکیم کاشانی ایران را ندیده بودند اما به زبان فارسی شعر می‌سرودند.

وی گفت: به وزارت ارشاد برای برگزاری این چنین مراسمات تبریک می‌گویم و جمهوری اسلامی عنایت ویژه‌ای به شعر و شاعری دارد./956/پ202/ع

ارسال نظرات