۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۰۴۳
امام جمعه شهرکرد تشریح کرد؛

نقش ائمه جماعات در پیشبرد برنامه‎های مساجد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مسجد بهترین مکان برای حفظ ارزش‎های اسلامی و داده های الهی است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در همایش ائمه جمعه، جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، با مقایسه نسل های گذشته و امروز، اظهار داشت: آن چه امروز خداوند متعال به ما عطا کرده است در مقایسه با نسل های گذشته بسیار کامل تر و جامع تر است؛ چرا که بسیاری از نسل های گذشته توفیق درک رسولان الهی را داشته اند اما از درک راه و منش آن ها محروم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: نسل امروز ما باید به خود ببالد که در راه انبیا الهی قرار دارد و پرچمی را در دست دارد که روزی به دستان مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام بلند شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پرچم علوی را شاخص ترین راه هدایت بیان کرد و گفت: عصر ما عصری است که وجود پیامبر اکرم(ص) در آن نیست اما شخصیتش، پرچمش و راهش به خوبی در زندگی جامعه امروزیمان نمایان است.

امام جمعه شهرکرد به مقایسه دوران قبل از انقلاب و پس از انقلاب پرداخت و افزود: گرچه ملت ما قبل از انقلاب هم شیعه بودند اما پرچم طاغوت بر سرشان حکم فرما بود، در حالی که امروز به لطف پروردگار پرچم ولایت فقیه که همان پرچم امیرالمومنان(ع) است بر سرمان قرار دارد و این عامل سرافرازی ما در کل تاریخ ها است.

مدیر شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری مسجد در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد بهترین مکان برای حفظ ارزشهای اسلامی و داده های الهی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری غرور و خودبینی را مهمترین آفت بیان کرد و افزود: منیّت ها هم عامل جدایی و هم مانع رشد و ترقی می شود؛ بنابراین لازمه مغرور نشدن این است که هیچ چیز را از خود ندانیم و آگاه باشیم که همه دارایی ما از آن خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تک روی، اختلاف و بدبینی، عدم تواضع و نداشتن اخلاص را از دیگر آفت ها بیان و ابراز داشت: اخلاص رمز موفقیت کارها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به نقش و رسالت پایگاه های بسیج مساجد اشاره کرد و گفت: فعال کردن حلقه های طرح شجره طیبه صالحین باید در اولویت فعالیت های پایگاه های بسیج قرار گیرد.

وی با تأکید بر جذب حداکثری جوانان در پایگاه های مساجد، تصریح کرد: بکوشیم امر به معروف و نهی از منکر و جلسات معنوی جای خود را در مساجد و جامعه پیدا کند و نگذاریم این فریضه های الهی کم رنگ شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به داشتن روحیه آمادگی برای دفاع در میان بسیجیان تأکید و تصریح کرد: این دفاع باید همه جانبه و مستمر باشد؛ هم از نظر دفاع نظامی و هم از نظر دفاع فکری، سیاسی و فرهنگی باید پایگاه های مقاومت بسیج حرف نخست را در جامعه بزند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر تشکیل هیأت های خانگی حول محور امام جماعت مساجد تأکید کرد و گفت: بیاییم مساجد را وارد خانه ها کنیم تا خانواده ها نیز رنگ و بوی معنوی به خود بگیرند و برای حضور در عرصه های مختلف آماده شوند.

وی حضور فعال در نماز جماعت و برنامه های ورزشی، فرهنگی و تفریحی و دیدار با خانواده معظم شهدا را از دیگر رسالت های پایگاه های بسیج بیان کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به نقش امام جماعت در مسجد اشاره کرد و افزود: نظارت بر امور مسجد، ارشاد و هدایت دینی، اخلاقی و سیاسی و هماهنگی میان گروه های فعال مسجد بر عهده امام جماعت است که باید به خوبی و با برنامه ریزی در مسجد لحاظ شود./9457/پ202/ب

ارسال نظرات