۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۶۹۰۶۶
ولایتی در زنجان:

خبری از بداخلاقی ها در دولت من نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ ولایتی در جمع مردم زنجان با تاکید بر این که در دولت من خبری از بداخلاقی ها نخواهد بود، گفت: حماسه سیاسی مصادیق زیادی دارد که شاه بیت اصلی آن انتخابات است.
نشست خبري علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان ، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در جمع مردم زنجان در مسجد جامع این شهر با اشاره به گذشته تاریخی و فرهنگی این استان گفت: انسان وقتی به تاریخ و تمدن زنجان نگاه می کند به واقع کلمه بزرگانی را می بیند که در خدمت به اسلام بی نظیر بودند؛ بزرگانی مانند شیخ اشراق زنجانی که از فلاسفه بزرگ جهان اسلام به شمار می روند، ملا قربانعلی زنجانی که یکی از بزرگان تاریخ مشروطه محسوب می شود، حکیم هیدجی که از بزرگان حکمت و تاریخ بود و همچنین در عصر معاصر بزرگانی مانند آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله سید عزالدین زنجانی (ره) که از بزرگان فقاهت بوده و هستند.


وی در ادامه با بیان ضرورت حضور مردم در انتخابات و انتخاب شخص اصلح، اضافه کرد: ما باید حضوری پر شور و حداکثری در انتخابات داشته باشیم؛ حالا نتیجه هر چه شد مشکلی نیست اما نفس این حضور بسیار مهم است، چون هم دوستان ما و هم دشمنان چشمشان به ما دوخته شده و باید کاری کنیم که دوستان با دیده تحسین و دشمنان با دیده یأس به ما نگاه کنند.


ولایتی در ادامه با اشاره به برکات صدور انقلاب که یکی از آنها موج بیداری اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب ما، انقلاب فکر و اندیشه و دیدگاه های بزرگ است نه انقلاب توپ و تانک و تفنگ؛ به همین خاطر است که توانستیم انقلابمان را به سراسر جهان صادر کنیم که یکی از نمونه های بارز آن موج بیداری اسلامی منطقه است که رهبر معظم انقلاب از انحراف آن جلوگیری کرده و اسم آن را از بهار عربی به بیداری اسلامی تغییر دادند.

 

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 1404، خاطر نشام کرد: در برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 1404 قرار است که ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شود اما از حالا در بین شما مردم می گویم که ما در منطقه از لحاظ سیاسی قدرت اول هستیم و به گفته خود آمریکایی ها هیچ مسئله ای در منطقه نیست که بدون حضور ایران حل شود و این یعنی قدرت نفوذ سیاسی؛ اما در مسائل اقتصادی عقب هستیم.


وی در ادامه با بیان عملکردهای دولت خود در صورت پیروزی در انتخابات اشاره کرده و افزود: دولت ما، دولت اخلاق مدار خواهد بود که مردم را از این بد اخلاقی های آزار دهنده نجات دهد.


کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری و عضو ائتلاف پیشرفت با بیان برنامه های خود برای دولت بعدی اظهار داشت: برنامه های دولت ما در دو بخش است، بازسازی اقتصادی کشور و  بازسازی روابط خارجی که این دو مکمل هم هستند؛ در بخش اول باید از کالای داخلی حمایت کنیم و در بخش دوم باید روابط خودمان را با دیگر کشورها ترمیم کرده و بالا ببریم تا از این تحریم ها جلوگیری کنیم.


ولایتی در ادامه با اشاره به ضعف های دولید در داخل گفت: تولید باید مردم محور باشد؛ یعنی به جز برخی از کارخانجات بزرگ که امکان خصوصی سازی ندارند مانند نفت و امثال آن، در بقیه جاها باید اطمینان مردم را برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی جلب کرده و هم پولش را و هم سود پولش را تضمین کنیم.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به شعار دولت خود، دولت متمم اشاره کرده و افزود: دولت ما، دولت متمم است. میم اول یعنی همکاران و وزرای انتخابی ما باید متدین باشند و حافظ بیت المال، حرف ت یعنی اینکه همکار ما باید با تجربه باشد؛ در بعضی مواقع افرادی را برای تصدی پست های حساس انتخاب می کنند که حتی سابقه مدیریت یک کارخانه بزرگ را ندارد تا چه رسد به وزارت، میم دوم یعنی متخصص باشد و در حوزه کاری خودش به کار گرفته شود نه اینکه متخصص صنعتی در بخشی غیر از حوزه تخصص خود به کار گرقته شود، میم سوم یعنی اینکه باید اعتدال گرا باشد و از اعتدال که شعار دین اسلام است خارج نشود، میم چهارم هم یعنی اینکه دولت مشورت پذیر باشد؛ یعنی وقتی با وزرای خود یک جا جمع می شود خود را عقل کل ندانند و از دیدگاه های افراد متخصص در آن حوزه که خارج از دولت هستند، استفاده کند./901/پ202/ج

ارسال نظرات