۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۶۹۱۸۱
صدای آمریکا؛

آمریکا روسیه را نیز فریب داد

خبرگزاری رساـ پیشنویس قطع نامه علیه دولت سوریه که در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد شد؛ به تلاش ها برای پایان دادن به جنگ در آن کشور صدمه می زند.
تعجب سرگي لاوروف از مواضع آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در خبری از انتقاد شدیدالحن وزیر امور خارجه روسیه از مواضع اخیر آمریکا در قبال سوریه خبر داد و گفت: سرگئی لاوروف می گوید: پیشنویس قطع نامه علیه دولت سوریه که در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد شد، به تلاش ها برای پایان دادن به جنگ در آن کشور صدمه می زند.


گفتنی است در این پیش نویس، عملکرد دولت سوریه و شبه نظامیان وابسته به آن، نقض گسترده حقوق بشر توصیف شده و قرار است امروز در مقر سازمان ملل در ژنو به رای گذاشته شود.


به گفته صدای آمریکا؛ سرگئی لاورف شدیدا از این پیش نویس انتقاد و آن را به قطعنامه ای که اخیرا در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید؛ تشبیه کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه از یک بام و دو هوای مقامات آمریکا اینگونه سخن می گوید: آن قطعنامه درست پس از توافق و اعلام پیشنهاد مشترک مسکو ـ واشنگتن برای کنفرانس صلح سوریه ارائه و تصویب شد. قطعنامه اخیر و این پیش نویس، تحقق صلح به واسطه کنفرانس ژنو2 را دچار مشکل خواهد کرد.


شبکه صدای آمریکا در انتها به نقل از سرگی لاوروف افزود: حالا آنها سعی دارند همان کار را در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز انجام دهند. در کمال تعجب خبردار شدم علاوه بر قطر و ترکیه که تهیه کنندگان پیش نویس هستند، هیئت نمایندگی ایالات متحده نیز از این طرح حمایت خواهد کرد. این پیش نویس نیز کمکی به حل بحران در سوریه نخواهد کرد
/ 1421/

ارسال نظرات