۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۶۹۲۳۷
مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت:

اعتدال سیاسی با پایبندی به اخلاق دینی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت با تاکید بر ضرورت التزام کاندیدهای انتخابات بر اخلاق اسلامی گفت: جدل در عرصه سیاسی مانع محکمی برای پیشبرد اهداف در حاکمیت دینی است.
منشور اخلاقي انتخابات

حجت الاسلام محمد کفیلویی، مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در قرآن مجید برای همه پدیده ها علل و عوامل مختلفی تعریف شده است، در نتیجه همه حوادث در خوشحالی و مسائل اجتماعی و اقتصادی و ناکامی های حاصل از آن تبعات خود را نشان می دهد.

 

وی با بیان این که اختلاف در عرصه سیاسی بیشتر به کینه ورزی و کدورت می انجامد، تصریح کرد: کینه ورزی و سرخوردگی از فعالیت در عرصه های سیاسی از ابعاد اولیه مداومت بر گزینه های بحث و جدل بی حاصل در این عرصه است.

 

حجت الاسلام کفیلویی ادامه داد: در مرحله بعدی جدل در عرصه سیاسی می تواند کارآیی و بهره وری افراد در حوزه های مختلف را به شدت کاهش دهد و در نتیجه کارآیی جامعه در رسیدن به اهداف خود سیر قهقرایی پیدا کند.

 

این پژوهشگر حوزوی با تاکید بر آثار و پیامدهای جبران ناپذیر جدل در عرصه سیاست در حاکمیت دینی، خاطرنشان کرد: امیر المؤمنان حضرت علی(ع) در انتخاب مسؤولان و والیان حکومتی آنها را به اخلاق مداری و محبت به افراد جامعه توصیه و سفارش اکید می کردند.

 

وی به جایگاه اخلاق مداری در توانمندی افراد در مدیریت حوزه کاری اشاره و عنوان کرد: انسان هایی خود را ملتزم به رعایت اخلاق در جامعه می دانند که در حوزه مدیریتی خودشان نیز کارآمد تر عمل می کنند و برخورد مناسب با افراد زیر مجموعه خود خواهند داشت.

 

حجت الاسلام کفیلویی یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) مبانی حکومت در اسلام را اخلاقی می داند و بر رعایت آن تاکیدات بسیار دارد و حتی بسیاری از مخالفین ولایت امیر المؤمنان حضرت علی(ع) ایشان را به خاطر خوش اخلاقی و مدارا در حکومت مورد انتقاد قرار می دهند.

 

این استاد حوزوی محل تلاقی و برخورد مکتب اسلام با مکاتب غربی را التزام به اخلاق در عرصه سیاست معرفی کرد و افزود: در تئوری های حاکمیت غرب عرصه سیاست جدای از اخلاق و مؤلفه های اخلاقی تعریف شده است در حالی که اخلاق در اسلام نشانه حکومت دینی است.

 

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت، اخلاق را لازمه تصمیم گیری صحیح، استقرار حکومت سالم و انتخاباتی پرشور دانست و اضافه کرد: التزام به گزاره های اخلاق دینی، پایبندی به آن و تعریف برنامه های عملگرا در چارچوب قوانین جامعه دینی را می توان از جمله شاخص های نامزد معتدل تعریف کرد که نیجه نهایی آن حسن انتخاب جامعه را به دنبال خواهد داشت./936/ت302/ش

ارسال نظرات