۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۲۶۵
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

درس خارج «فقه الخدمات» در حوزه علمیه قم تدریس شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از هدفمند شدن خدمات این مرکز خبر داد و خواستار تدریس درس خارج با عنوان فقه الخدمات از سوی اساتید توانمند در این عرصه در حوزه علمیه قم شد.
حجت‌الاسلام سيدحسن رباني، مدير مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، پیش از ظهر امروز در پانزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم به بیان رویکردهای جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پرداخت و از هدفمند شدن این خدمات خبر داد.

 
وی گفت: خدمات باید به شکلی باشد که بتواند طلاب را با دغدغه کمتری متناسب با رسالتی که دارد کمک کند؛ نباید خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به عنوان کمیته امداد تلقی شود، بلکه رویکردی برای کمک به توانمندی طلاب باشد.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تغییر از خدمات مادی به خدمات عاطفی، توسعه خدمات از مادی و عاطفی به خدمات فرهنگی و توسعه خدمات از روحانی به خانواده روحانیت را از دیگر رویکردهای این مرکز برشمرد و گفت: ارائه خدمات برنامه‌ریزی شده به روحانیت، در خدمت‌رسانی بیشتر به نظام مؤثر است.
 
وی به داشتن نگاه علمی به خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: مرکز خدمات حوز‌های علمیه از تدریس فقه خارج با عنوان فقه الخدمات از سوی اساتید توانمند در این عرصه استقبال می‌کند، چراکه نظام اسلامی ما نیاز دارد دوره‌ای را با نام فقه الخدمات به مردم و حتی روحانیت آموزش دهیم.
 
حجت‌الاسلام ربانی با بیان اینکه مرکز خدمات باید خدمات خود را به نیازمندان واقعی از روحانیت برساند، این امر را نیازمند ارتباط عمیق با روحانیت دانست و با تأکید بر حفظ کرامت روحانیت، افزود: مرکز خدمات خانه روحانیت و طلاب است و آمده تا این خدمت را متناسب با حفظ شأن و کرامت روحانیت به آنان ارائه دهد.
 
وی در ابتدای سخنان خود سه ویژگی روحانیت یعنی بودن خاستگاه انقلاب اسلامی، عقبه اسلامیت نظام و ارتقای فرهنگ دینی مردم را برای نظام اسلامی حیاتی دانست و گفت: اگرچه خدمات محدودی برای طلاب صورت پذیرفته، اما متناسب شأن روحانیت و جایگاه راهبردی آن در نظام اسلامی نبوده است.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حوزه‌های عملیه اگر بخواهند رسالت خود را به خوبی به انجام برسانند، نیازمند آن هستند که دو بال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متناسب با هم رشد کند که بال نرم‌افزاری جذب، آموزش، پژوهش، تبلیغ و تهذیب است.
 
وی یادآور شد: خدمت‌رسانی به طلاب و تأسیس مرکز خدمات با عنایت رهبر معظم انقلاب از 20 سال گذشته شروع شده که حقیقتا قدم بسیار بلندی بود و موافق و مخالف هم بر تأسیس مؤسسه نظر مساعد خود را در جلسات مختلف اعلام کردند و البته در دوران 20 ساله خدمات ارزشمندی در این مرکز انجام شده است. /920/پ202/ی
ارسال نظرات