۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۶۹۲۷۹
مدیر حوزه علمیه بناب:

طلاب از هر فرصتی برای تبلیغ ارزش های الهی استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: تمام کارها که درس خواندن نیست، باید تزکیه هم باشد.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جلسه اخلاق طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی اظهار داشت: باید رمز گریه و سیاه پوشیدن به امام حسین(ع) را بدانیم و این رموز را به مردم بگوییم، چراکه هنوز هم ندای « هل من مرید و هل من ناصر ینصرنی » امام حسین به گوش می رسد.


وی خاطرنشان کرد: ما آمده ایم بعد از قرن ها به این ندا لبیک بگوییم، آمده ایم از امام زمان(عج) دفاع کنیم و امروز در چنین شرایطی از نائب امام عصر خود همین ندای امام حسین را می شنویم، امروز رهبری ندا می دهد؛ در برهه ای از زمان که دشمن به فرهنگ ما حمله کرده کسی هست که مرا یاری کند، درست است که در دوران حیات امام حسین(ع) نبودیم اما امروز هستیم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی آزادی گفتار و عقاید در کشور، مقتضی موجود و مانع مفقود است، مگر در زمان شاه این همه موقعیت برای یک طلبه فراهم می شد و اجازه به طلبه ها می دادند، باید قدرشناس فرصت ها بود و از هر فرصتی برای تبلیغ دین خدا و ارزش های الهی بهره جست.


این استاد اخلاق حوزه با اشاره به این‌که خداوند متعال در چند جای قرآن قسم یاد کرده است، افزود: در هیچ جای قرآن سابقه ندارد که خدای متعال سه بار پشت سر هم قسم یاد کند، ولی حضرت حق در سوره شمس 11 بار پشت سر هم قسم بر تمام عظمتی که در این هستی آفریده قسم یاد کرده که فقط کسانی که تزکیه نفس می کنند و به نفس نفیس خود دست می یابند و لکه های معصیت را و رزائل اخلاقی را از قلب پاک کرده اند، رستگار شده اند.


وی خطاب به طلاب علوم دینی ادامه داد: تمام کارها که درس خواندن نیست، باید تزکیه هم باشد. وقتی که انسان گناه می کند عاملش عدم اصلاح نفس و قلب است و کسانی که نفس خود را اصلاح نکردند، شیطان مجسم هستند و نفس خود را در اختیار شیطان قرار داده اند و چنین شخصی از خدا ترسی ندارد، اما خوشا به حال کسانی که بدانند خلیفه الله بوده و در چه جایگاهی هستند.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خاطرنشان کرد: تاریخ علما را مطالعه کنید و رمز موفقیت و توفیق آنان را بشناسید، تمام کسانی که در طول تاریخ به احکام الهی عمل کرده اند منشأ برکت و نور رحمانی خداوند متعال بوده اند، وظیفه شما امروز نیز همین است که مکتب ائمه را با درس و مطالعه بشناسید و تزکیه نفس ترویج کنید.


وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ مدام مردم را علیه اهل بیت و ائمه اطهار تحریک می کردند تا مانع از رشد اسلام و مکتب تشیع شوند، امروز نیز  همان سیاست ها را دنبال می کنند، می دانید که 20 هزار نفر با حضرت مسلم بیعت کردند و حضرت به امام حسین نامه نوشت و اعلام کرد که مردم آماده آمدن شما هستند ولی همان ها بعدها در کمتر از یک روز بیعت خود را با مسلم شکستند./935/پ203/ب

ارسال نظرات