۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۶۹۳۳۱
حجت الاسلام انتظاری:

نیازمند رییس جمهوری با تفکر علوی هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که اندیشه علوی از افراط و تفریط به دور است، گفت: نیازمند رییس جمهوری با تفکر علوی هستیم.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب و استادان مدارس علمیه جلفا و هادی‌شهر با بیان این‌که رسالت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روحانیت نباید مورد غفلت قرار گیرد، اظهار داشت: به همان میزان که روحانیت در برابر دین و اعتقادات مردم مسؤول است، در برابر جریان های سیاسی نظام اسلامی نیز وظیفه دارد.


وی با اشاره به جایگاه و پایگاه مردمی روحانیت خاطرنشان کرد: روحانیان همواره با شناخت مواضع خصمانه دشمنان و تبلیغات منفی آنان تلاش کرده اند با روشنگری و جهت‌دهی به افکار عمومی نسبت به تحقق واقعی مردم‎‌سالاری دینی گام بردارند، در حقیقت این عملکرد با رسالت دینی روحانیان گره خورده است.


امام جمعه جلفا یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت در شرایط حساس امروز را تبیین شاخص های ولایی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری را دانست و افزود: حضور آگاهانه، بابصیرت و حداکثیری مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه ای بزرگ خلق می کند که در نهایت دشمنان را رسوا خواهد کرد.


حجت الاسلام انتظاری افزود: رییس جمهور آینده باید سیره علوی را الگوی عملی و اخلاقی خود قرار دهد، نگاهی به منش حکومتی مولای متقیان نشان می دهد که ایشان قانون و حدود شرعی را ملاک عمل قرار می دادند و دوست و دشمن در برابر قانون برایش یکی بود.


وی پایبندی به قانون، تبعیت از ولی فقیه، رفع مشکلات مردم و تلاش برای نهادینه سازی عدالت در جامعه را خواست مردم از رییس جمهور آینده دانست و تصریح کرد: وجود مدیران لایق، عادل و خداترس در رأس نظام بسیاری لاز مشکلات و معضلات جامعه اسلامی را برطرف خواهد کرد.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که سیره زندگی و حکومت علوی باید در رأس امورات مسلمین باشد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که رییس جمهور آینده وظیفه حساس و سنگینی بر عهده دارد، چراکه وجود حکومت عادل با مزاج جهان غرب و دنیای استکبار سازگاری ندارد.


وی با بیان این‌که حکومت علوی همواره با توطئه های نظام کفر در جهت کارشکنی و تضعیف باورهای مردمی همراه بوده است، گفت: در چنین شرایطی نیازمند رییس جمهوری شجاع، صبور، با استقامت و با تفکر علوی هستیم، باید این حقیقت را دانست که اندیشه علوی از افراط و تفریط به دور است.


امام جمعه جلفا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور حداکثری ملت در پای صندوق های رأی گفت: تجربه بیش از سه دهه مبارزه با استکبار نشان داده که هر گاه ملت با بصیرت با مشارکت حداکثری در انتخابات حضور داشته اند، تمام فتنه های دشمنان نقش بر آب شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات