۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۶۹۳۵۶
ولایتی:

کشورهای اسلامی پناهگاهی مطمئن تر از انقلاب اسلامی ندارند

خبرگزاری رسا ـ نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت: بنده هیچ کشور اسلامی و هیچ حکومت مسلمان را نمی شناسم که با تبعیت از الگوهای غیر اسلامی راه به جایی برده باشد.
 علي اکبر ولايتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی اکبر ولایتی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در جمع علما و روحانیان آذربایجان غربی با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی گفت: حجت الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه با نشان ویژه شجاعت و آیت الله علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با نشان ویژه پژوهش افتخار این استان مرزی هستند که نقش مهمی را در  پیروزی و حفظ انقلاب داشتند.

 

 

وی با اشاره به نقش علما در نهضت بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: امروز مسلمانان اعم از شیعه و سنی به این واقعیت رسیده اند که جز بازگشت به ارزش های اسلامی راهی برای نجات امت اسلامی نیست.

 

ولایتی ادامه داد: کشورهای اسلامی با توجه به اینکه اشکال دیگر و مختلف تفکرات غیر الهی و غیر اسلامی در طی یکی دو قرن اخیر و معاصر آزموده اند، بدون استثنا به بن بست رسیده اند، بنده هیچ کشور اسلامی و هیچ حکومت مسلمان را نمی شناسم که با تبعیت از الگوهای غیر اسلامی راه به جایی برده باشد.

 

وی گفت: حتی کشورهای که از 100 سال گذشته تا کنون پرچم تبعیت از غرب را برافراشته اند هر آنچه متعلق به اسلام و هویت اسلامی بود کنار گذاشتند و یکدست و بدون رو دربایستی دست تبعیت از غرب را گرفتند به این امید که بتوانند به شاهراه ترقی دست یابند و مثلا بشوند مثل کشورهای اروپایی، اما به هیچ کدام از اهدافی که تصور می کردند نرسیدند.

 

ولایتی با اشاره به تغییر الفبا تا تغییر ارزشهای دینی و ملی در این نوع کشورها، عنوان کرد: اگر کشوری اسلامی داشته های خود را به عنوان ارزشهای دینی و هویت های ملی کنار گذاشت و الفبای اسلامی را چه عربی، فارسی و یا اردو کنار گذاشت موفق نمی شود.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: کسی سراغ ندارد در بین این 57 کشور اسلامی یک کشور اسلامی از ارزشهای غیر اسلامی حاکم بر غرب چه چپ، چه راست، چه نوع لیبرالیستی چه نوع سوسیالیستی، به جایی رسیده باشد.

 

ولایتی با بیان اینکه در این کشورها زبان علمی در دانشگاهها جایگزین الفبای اسلامی شد، به امید اینکه مثل کشورهای انگلیسی و فرانسه زبان به جایی برسند، ادامه داد: متاسفانه این اقدامات نیز راه به جایی نبرد و چیزی که داشتند نیز از دست دادند، امروز در کشورهایی که الفبای خود را تغییر دادند، در حقیقت از میراث فرهنگی و دین خودشان محروم شدند.

 

کتاب های تاریخ تمدن اسلام در کشورهای خودباخته اسلامی به اشیاء عتیقه تبدیل شده اند

 

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه دانشجویی که با الفبای لاتین درس خوانده، قادر به خواندن کتابهای علمی، ادبی و فرهنگی تاریخ تمدن اسلام نخواهد بود، ادامه داد: در این راستا عملا کتابها در کتابخانه ها تبدیل شده اند به اشیا عتیقه، مثل اشیای عتیقه ای که از زیر خاک در می آورند و فقط به درد موزه ها می خورند.

 

ولایتی با اشاره به اینکه ایران تنها کشور اسلامی است که به همت علما با تغییر الفبا و تغییر زبان تدریس مخالفت کرد، خاطرنشان کرد : با حفاظت از میراث فرهنگی و الفبای خود با همین زبان فارسی درس خوانده و هم اکنون به پیشرفته ترین علوم مجهز شده ایم و ثابت کردیم که استفاده از زبان ملی و اسلامی موجب عقب افتادگی نشده است.

 

وی به اتفاقات زمان رضاخان برای دین زدایی و ترویج مظاهر بی دینی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حکومت سلسله پهلوی در 57 سال با اقدامات ضد اسلامی و ترویج مظاهر بی دینی به هیچ نقطه از نقاط ترقی که قابل مقایسه با سایر کشورها باشد نرسید.

 

ولایتی با اشاره به امضای رساله جهادیه توسط 140 نفر از مراجع و علمای ایران در برابر کفار روس، شکل گیری مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت را از اقدامات مهم و تاریخ ساز علما و روحانیان خواند و افزود:  نقطه تکامل حرکت های علما و روحانیون پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی در مقابل بدخواهان و منافقان ایستاده اند.

  

تدابیر صحیح سیاسی و اقتصادی ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل می کند

 

ولایتی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل با تکیه بر ارزش های اسلامی با پیشتازی علما در برابر تمامی زیاده خواهی های دشمنان نظام ایستاده اند و همان گونه که بنا بود کشور در چشم انداز 20 ساله به عنوان قدرت برتر منطقه باشد در بسیاری از بخش های سیاسی، دفاعی و امنیتی امروز قدرت اول منطقه است.

 

وی با انتقاد از عملکرد اقتصادی در سالهای گذشته اظهار داشت: در بخش اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد ولی این مشکلات به معنای این نیست که ایران ظرفیت اقتصادی ندارد.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت: تا افق 1404 اگر تدابیر درست اقتصادی و سیاسی در کشور اتخاذ شود می توانیم چشم اندازی که مقام معظم رهبری برای کشور به عنوان قدرت اول در منطقه ترسیم کرده اند برسیم.

 

وی تاکید کرد: باید امروز به ایران اسلامی به عنوان یک الگوی کامل نگاه کنند و به دنبال این الگو بروند این یعنی همان تفسیر بیداری اسلامی است که امواج آن در تمامی کشورهای منطقه طنین انداز شده است.

 

ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی یعنی بازگشت به ارزشهای اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر در بیش از 95 درصد کشورهای اسلامی منطقه از جمله مصر و تونس شاهد به قدرت رسیدن اسلام گرایان در راس حکومت هستیم.

 

کشورهای اسلامی پناهگاهی مطمئن تر از انقلاب اسلامی ندارند

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران رجعت به ارزشهای اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی را نوید بخش خواند و افزود: با این رجعت دیگر راه بازگشتی نمانده دیگر زمان حسن مبارک و قذافی ها نیست امروز تمامی کشورها به سمت حاکمیت ارزشهای اسلامی حرکت می کنند.

 

ولایتی در ادامه با اشاره به استقبال تمامی کشورهای اسلامی از اجلاس بیداری اسلامی در ایران گفت: استقبال و حضور بیش از 95 درصد از دعوت شدگان نشان دهنده این است که ایران پرچمدار بیداری اسلامی در جهان است و خط دهی این حرکت و راه درست اسلام نیز بر عهده مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی و منطقه هیچ پناهگاهی مطمئن تر از انقلاب اسلامی ندارند، خاطرنشان کرد: هیچ کدام دولت های منطقه چنین توان و ظرفیتی مانند ایران برای بیداری اسلامی ندارند بنابراین در اجلاس بیداری اسلامی که در کشور برگزار شد 80 درصد شرکت کنندگان تایید کردند که دبیرخانه بیداری اسلامی و دبیرکلی این حرکت در ایران باشد.

 

گفتنی است، دیدار دکتر علی اکبر ولایتی، نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران با علماء و روحانیون شیعه و سنی ارومیه ظهر امروز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./936/پ201/ج

 

ارسال نظرات