۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۳۵۷
طلاب سفیران هدایت قم:

جسارت به علما خیانت به کشور است

خبرگزاری رسا ـ‌ شماری از طلاب حوزه علمیه قم تاکید کردند: هرگونه جسارت به ساحت مقدس مرجعیت شیعی و علمای بزرگواری که در مسیر حقیقی انقلابند، متزلزل نمودن جایگاه مرجعیت شیعی در اذهان عمومی جامعه بوده و این حرکات اگر عامدانه و از روی آگاهی باشد، بی شک خیانتی بزرگ است
آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از طلاب حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای اهانت به آیت الله مصباح یزدی را محکوم کردند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

سلام علیکم بما صبرتم


با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و با امعان نظر به اینکه یکی از مصادیق بارز حماسه سیاسی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری می باشد، لازم است این حماسه بزرگ از 2 جهت مورد تبیین قرار گیرد: اول از حیث شزکت حداکثری در انتخابات به عنوان پشتوانه نظام اسلامی و خلق حماسه سیاسی و دوم از جهت انتخاب فردی اصلح، معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی و در مسیر ولایت. لذا بر عهده نخبگان جامعه و صاحب نظران است که در حد توان خود این دو رویکرد مهم را در جامعه تشریح نمایند.


بی شک کسانی که دلسوزانه قدم در صحنه دفاع از ولایت می گذارند،اجری عظیم در پیشگاه خداوند خواهند داشت. یکی از شاخص های مهم شناخت این افراد، مورد هجمه قرار گرفتن از سوی مخالفان و معاندان با گفتمان انقلاب اسلامی است. و بر عموم جامعه به خصوص نیرو های حزب الله و معتقد است که با هوشیاری کامل هرگونه توطئه علیه نخبگان بصیر جامعه را خنثی سازند.


یکی از نخبگانی که در برهه های مختلف، با بصیرت کامل قدم در میدان دفاع از حریم ولایت و روشنگری جامعه نهاده، علامه بزرگوار حضرت آیت الله مصباح یزدی(حفظه الله) است. شخصیتی که مقام و مرتبه اش آنچنان والاست که به قلم نمی آید.


عالم بصیری که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای، در موارد مختلف تعابیر و القابی در خور ایشان ایراد فرمودند که در مورد هیچ یک از علمای بزرگوار بیان نکرده اند. که مِن جمله می توان موارد زیر را برشمرد: شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام، دارای حرف رسا و منطق قوی و مستحکم، متکلم،‌ مفسر و زمان شناس بصیر ، مصاف یک تنه با «خناسان مسلط»، همواره بر مدار حق، نظیر ایشان خیلی نادر ، وزنه‌ای برای اسلام و کشور، از برجستگان رجال علمى و چهره‏هاى موجه عالم تشیع، و...
حضرت علامه مصباح، با گذراندن عمر بابرکت خود در عرصه علم و سیاست، همواره در چالش های گوناگون و حوادث سهمگینی که نظام اسلامی را تهدید می کرده، عمار گونه وارد میدان مبارزه شده، با گذشتن از جان و آبروی خویش، از اسلام و انقلاب و ولایت دفاع کرده اند.


در انتخابات های گذشته نیز اگر رهنمودهای حکیمانه این بزرگوار به عنوان تبیین کننده شاخص های رهبر فرزانه انقلاب نبود به جرأت می توان گفت باید فاتحه این نظام را می خواندیم و استقلال و عزتی را که در سایه تبعیت از ولی فقیه و دشمن شناسی ایشان بدست آمده را بر باد رفته می دیدیم.


ایشان که با پایداری و استقامت در راه حق در آن روزهای سخت، قطار انقلاب را در مسیر خودش حفظ کرد و گفتمان فراموش شده انقلاب اسلامی را دوباره احیا کرد، حقیقتا مصداق آیه شریفه ((فاستقم کما امرت)) هستند.


طلاب بصیر و مجموعه نیرو های ارزشی باید مراقب باشند فضای جامعه به دست عده ای غافل- اگر نگوییم مغرض-به گونه ای نشود که موجب تخریب شخصیت علمای بزرگوار شیعه به خصوص حضرت علامه مصباح شود. باید توجه داشت، هرگونه جسارت به ساحت مقدس مرجعیت شیعی و علمای بزرگواری که در مسیر حقیقی انقلابند، متزلزل نمودن جایگاه مرجعیت شیعی در اذهان عمومی جامعه بوده و این حرکات اگر عامدانه و از روی آگاهی باشد، بی شک خیانتی بزرگ است که وجود مقدس ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) را ناخشنود خواهد کرد.
ما طلاب با افتخار به وجود عالمان بصیری همچون حضرت علامه مصباح از حرکت حماسی و جهاد گونه ایشان کمال تشکر را داشته، طول عمر بابرکت ایشان را از خدای منان خواستاریم.
جمعی از طلاب سفیران هدایت قم
 /911/د102/ج

ارسال نظرات