۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۳۷۵
شورشیان سوریه؛

اعضای ائتلاف فقط به فکر صندلی خود هستند

خبرگزاری رسا ـ نشست اعضای ائتلاف سوریه که قرار بود سه روز به طول بینجامد یک هفته است بدون حصول نتیجه همچنان ادامه دارد.
نشست اعضاي ائتلاف سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه سلطنتی بی بی سی در خبری به بررسی و تحلیل نشست ائتلاف ملی سوریه در ترکیه پرداخت.

خبرنگار این شبکه از ترکیه در همین خصوص گفت: به طول کشیدن اجلاس مخالفان سوریه در ترکیه شاید نشان دهد که چه میزان در میان گروه های این ائتلاف اختلاف وجود دارد.


گفتنی است قرار بوده که این ائتلاف در نشستی 3 روزه در ترکیه به رایزنی بر سر انتخاب جانشین معاذ الخطیب رهبر پیشین و مستعفی ائتلاف و حضور یا عدم حضور در نشست ژنو 2 که ب توسط آمریکا و روسیه پیشنهاد شده بود بپردازند اما به دلیل وجود اختلاف های شدید میان رهبران ائتلاف و گرو های مختلف حامی شورشیان مسلح سوریه تا امروز و نزدیک به یک هفته طول کشیده است و نتوانسته اند که به نتیجه مشخصی برسند.


بی بی سی در ادامه گفت: برخی از گروه های نیز خواهان 22 کرسی در ائتلاف بودند، اما گروه هایی که از طرف قطر و اخوان المسلمین هستند، با این قضیه مخالفند و فقط 6 کرسی به آنها داده اند.


لازم به ذکر است که گروه های شورشی که در داخل خاک سوریه هستند، این ائتلاف را تهدید کرده اند که باید تصمیمات لازم را هرچه زودتر اتخاذ کنند. این شورشیان مدعی هستند که اعضای ائتلاف به فکر داخل سوریه نیستند بلکه فکر صندلی های خودشان هستند.


بی بی سی در انتها گفت: معاذ الخطیب و دوستانش به دلیل وجود اختلاف حتی روز گذشته در جلسه ائتلاف شرکت نکرده اند که شاید نشان دهنده نا امیدی به حصول نتیجه در این جلسات باشد./1415/9161/خ

ارسال نظرات