۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۶۹۳۹۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

صدور محصولات فرهنگی به نقاط مختلف جهان با مرکزیت قم

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه تجارت و استانداری قم برای صدور محصولات فرهنگی با مرکزیت این شهر مقدس به نقاط مختلف جهان خبر داد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه مجتمع ناشران قم که عصر پنجشنبه نهم خردادماه در سالن اجتماعات این مجتمع برگزار شد، ساخت این مجتمع را بیانگر همدلی و همگرایی بین ناشران دانست که با جدیت ساخت و احداث آن را پیگیری کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم پایگاه علم و دانش و مرکز تولید فکر و اندیشه است و آثار متنوع و متعدد به ویژه در معارف اسلامی را به سراسر جهان ارائه می‌دهد، بر آماده شدن پیش‌ساخت‌ها برای ارائه و تکمیل این آثار تأکید کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه تجارت و استانداری قم برای صدور محصولات فرهنگی با مرکزیت این شهر مقدس به نقاط مختلف جهان خبر داد و اظهار کرد: همه این انتظار را از قم دارند که بتواند پاسخ‌گوی نیازهای فرهنگی کشور باشد.

 

حسینی با بیان اینکه برخی کشورها تمام هم و غم خود را علیه معارف ناب اسلامی گذاشته‌اند مثل اینکه دیگر هیچ مشکلی در جهان اسلام وجود ندارد جز افکار اهل بیت‌(ع)، افزود: آنان محققان خود را علیه این تفکر بسیج کرده‌اند و شبهات گوناگونی را در عرصه جهانی ارائه می‌کنند که نیاز به پاسخ‌گویی دارد.

 

وی با اشاره به تعابیر بلندی که در روایات درباره قم ذکر شده است، قم را پیشتاز و طلایه‌دار نهضت انقلاب اسلامی معرفی کرد که امروز هم در معرفی اسلام ناب می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای را ایفا کند، ابراز کرد: حوزه علمیه قم امروز به عنوان با عظمت‌ترین حوزه علمیه جهان، پاسخ‌گوی نیازهای جامعه هست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نگاه ویژه این وزارتخانه به بخش نشر سخن گفت و افزود: سال گذشته در تخصیص اعتبارات با مشکلاتی مواجه بودیم اما سعی کردیم برنامه‌های فرهنگی را مانند نمایشگاه کتاب حوزه دین و نمایشگاه بین‌المللی برگزار کنیم، البته امسال حمایت‌های فرهنگی را گسترده‌تر خواهیم کرد./920/پ202/ی

ارسال نظرات