۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۶۹۳۹۱

ملاک‌های رییس جمهور آینده از نگاه رییس مجلس

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد رییس جمهور آینده از قابلیت‌های فرهنگی، سیاسی و کاری برخوردار باشد و شرایط فعلی کشور را در زمینه معیشت مردم و روابط بین‌المللی تسهیل کند.
دكتر علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مجتمع ناشران که عصر پنجشنبه نهم خردادماه در سالن اجتماعات این مجتمع برگزار شد با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهورری، بخشی از سخنان خود را به این مسأله اختصاص داد.

 

وی بر حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و افزود: یکی از نکات برجسته مکتب فکری امام آن است که در شرایط دنیای معاصر توانستند مردم سالاری دینی را در کشور محقق کنند، که هم تفکر دینی در بخش‌های مختلف ساری و جاری باشد و هم مسؤولان در بخش‌های مختلف با آرای مردم حضور پیدا کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه دشمنان علیه نظام ایران، گفت: در کشورهای مختلف علیه نظام حرف‌هایی زده می‌شود به ویژه در ایامی که بحث سوریه و انقلاب‌های منطقه رخ داد برخی از این کشورها که تجربه دیکتاتوری دارند به زبان آمده‌اند اما خود درک می‌کنند که کشور ما از یک پایداری مهم برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند نظام اسلامی ایران متکی بر آرای مردم بوده و این امر سبب پایداری آن شده است، ادامه داد: ممکن است هرکسی در گوشه و کنار سلیقه مختلفی در انتخابات داشته باشد، اما اصل موضوع که مسؤولان کشور مستقیم و غیر مستقیم با رأی مردم حضور پیدا می‌کنند، ارزشمند است.

 

ضرورت تحقق حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب

 

وی حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را سبب تحقق حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد فردی به عنوان رییس جمهور انتخاب شود که از قابلیت‌های فرهنگی، سیاسی و کاری برخوردار باشد و شرایط فعلی کشور را در زمینه معیشت مردم و برخی گرفتگی‌های بین‌المللی تسهیل کند و اوضاع را سامان دهد.

 

لاریجانی با بیان اینکه رییس جمهور باید از قابلیت‌های فرهنگی و سیاسی برخوردار بوده و بتواند اوضاع کشور را سامان دهد، گفت: یکی از انتظارات از رییس جمهور آینده توجه جدی به شهر قم و آنچه رهبر معظم انقلاب درباره شهر قم گفته‌اند و برخی عقب‌افتادگی‌هایی که از گذشته برای این شهر وجود داشته است.

 

وی تصریح کرد: مجموعه شهرسازی قم و آبادی این شهر احتیاج به جهش و برش‌های بیشتر دارد که اقتضا می‌کند رییس جمهور آیند توجه خاص به این موضوع در آبادانی شهر قم داشته باشد و زمینه‌های لازم را برای شکل‌گیری یک استان نمونه در کل کشور فراهم کند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود از ساخت مجتمع ناشران در استانی که مرکزیت تشیع و مرکز نشر و معارف دینی است، ابراز خرسندی کرد و با تشکر از همت اتحادیه ناشران و مجموعه‌های مختلف برای تأسیس این مرکز، ابراز امیدواری کرد ابداعی که مردم قم برای این کار داشتند در همه شهرها و استان‌ها تسری پیدا کند و چنین مجموعه‌هایی از نشر به وجود آید.

 

وی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها توانمندی‌های خوبی دارند باید به بخش نشر کمک کنند چراکه این قشر فرهنگی در این چرخه گرانی مظلوم واقع شده‌اند، از تخصیص منابع مناسب در بودجه 92 برای بخش فرهنگی خبر داد و گفت: امسال بودجه مناسبی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است که امیدواریم سهم شهر قم را از این بودجه در نظر بگیرند.

 

لاریجانی همچنین به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حرکتی که امام راحل به وجود آوردند یک حرکت ذوابعاد و یک انفجار فهم و معرفت فکر دینی در دنیای معاصر بود، برکات زیادی و اضلاع مختلفی داشت و یکی از نکات برجسته حرکت امام اعتلای این انقلاب بر تفکر دینی بود.

 

فرهنگ دینی، خرافات برگرفته از خواب و بیداری نیست

 

وی با اشاره به این سخن شهید مطهری که فرمودند ویژگی این انقلاب آن است که ذاتش فرهنگی است، گفت: بن مایه انقلاب ایران فرهنگ دینی بود، اما این فرهنگ دینی یک قرائت خاص داشت، همان تفکر دینی بود که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در قرون مختلف زحمت کشیدند و این فرهنگ را در اختیار این نسل قرار دادند

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرائتی که امام راحل از فرهنگ دینی داشت همان فرهنگی بود که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید آن را صیانت کردند، نه گرایش‌های روشنفکرانه‌ای که قبل از انقلاب یک پیرایه‌هایی بر فرهنگ دینی وارد می‌کرد و نه این خرافه‌هایی که خواب و بیداری را با هم به عنوان فرهنگ دینی مطرح می‌کند.

 

وی با بیان اینکه آنچه امروز دنیای اسلام را تکان داده و بیداری به وجود آورده آن فکر مهم حرکت انقلابی بود که در تفکر امام وجود داشت و نباید آن را فراموش کرد، گفت: قم علمدار تفکر اصیل اسلامی است، باید آثاری برازنده نام مراکز تشیع انتشار یابد نه کار سست و ضعیف و آثاری که جنبه خرافه‌گرایی دارد.

 

لاریجانی ادامه داد: همانطور که استوانه‌های فقهی، اصولی، اخلاقی، فلسفی و کلامی در قم و در حوزه‌های علمیه است، انتظار داریم آثاری که برای جوانان تألیف می‌شود قوی و از یک پایگاه قدرتمند فکری برخوردار باشد.

 

وی با بیان اینکه قم از نظر نشر جایگاه ویژه‌ای دارد و انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که به عنوان یک مرکز مهم تولید فکر به قم متفاوت از جاهای دیگر نگاه کند، گفت: در مجلس بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه شده و زکات این افزایش بودجه، رسیدگی به شهر قم است./920/پ201/ی

ارسال نظرات