۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۴۱۶
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات:

غفلت هیأت‌های دینی از فضای مجازی خسارت‌زا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر افزایش فعالیت تشکل های دینی در فضای مجازی گفت: غافل شدن از ظرفیت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی سبب خسران خواهد شد.
فضاي مجازي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عصر پنج شنبه در گردهمایی مسؤولان هیئت های مذهبی و تشکل های دینی خراسان شمالی، بر ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه تأکید کرد و افزود: نقش تشکل های دینی و هیئات مذهبی در جهت ترویج فرهنگ دینی و دفاع از حریم ولایت بسیار مهم است.

 

وی دفاع از ولایت را مهم‌ترین وظیفه تشکل های دینی کشور دانست و اظهار داشت: باید تشکل ها و هیئت های دینی و مذهبی، فضای فرهنگی کشور را در دست گرفته و با اجرای طرح های کارشناسی، جامعه را در مسیر نیل به اهداف والای نظام اسلامی همراهی کنند.

 

معممی مقدم همچنین با تأکید بر افزایش فعالیت تشکل های دینی در فضای مجازی عنوان کرد: در حال حاضر فضای مجازی به مثابه دنیایی جدید، پیش روی جامعه و به خصوص نسل جوان قرار گرفته و غافل شدن از ظرفیت‌ها و آسیب های این عرصه جدید، سبب خسران خواهد شد.

 

وی فعالیت درست و هدفمند در فضای مجازی توسط تشکل های دینی را یکی از نیازهای حال حاضر عنوان کرد و گفت: همان گونه که فعالیت هیأت های مذهبی در راستای تبلیغ دینی و اسلامی از سالیان گذشته تداوم داشته است، باید این فعالیت ها به عرصه مجازی نیز بسط پیدا کند.

 

استحکام نظام مقدس اسلامی و رشد و توسعه کشور در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

 

همچنین معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این گردهمایی اظهار داشت: استحکام نظام مقدس اسلامی و رشد و توسعه کشور در گرو تبعیت محض از ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو با بیان این که رهبری دینی ضامن حیات نظام اسلامی است، افزود: در 24 خرداد ماه سال جاری مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای و خلق حماسه ای سیاسی، به دوستان و دشمنان نظام اسلامی نشان می دهند که همواره در مسیر ولایت گام برداشته و با عمل به رهنمودهای رهبری، نظام دینی را روز به روز مستحکم تر خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش تشکل های دینی و هیأت های مذهبی در مسائل مختلف عنوان کرد: لازم است هیأت ها و تشکل های دینی، بیش از گذشته به سوی اخلاص و فعالیت برای رضای خداوند گام بردارند.

 

حجت الاسلام ایزانلو اضافه کرد: مداحان به عنوان قشر بزرگی از مبلغان دینی و اسلامی محسوب می شوند و به همین دلیل نیز در راستای ترویج آموزه های دینی، نقشی بی بدیل دارند.

 

گفتنی است، در این گردهمایی که با حضور مسؤولان تشکل های دینی و هیأت های مذهبی خراسان شمالی در محل مسجد مسلم بن عقیل شهرستان شیروان برگزار شد، از شماری از پیرغلامان اهل بیت(ع) این استان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

در حال حاضر در خراسان شمالی هزار و 255 هیأت و تشکل مذهبی ثبت شده،850 مداح، 22 کانون فرهنگی و 20 انجمن اسلامی رسمی فعالیت می کنند./934/پ202/س

ارسال نظرات