۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۴۳۵
امام جمعه خوی:

انقلاب اسلامی بزرگ‎ترین میراث امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این‌که ملت استقلال و آزادی خود را مدیون مجاهدت امام راحل هستند، گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‎ترین میراث امام خمینی است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمان شناسی، ایمان به خدا و اهداف الهی، شجاعت و شهامت، شناخت مشکلات مسلمانان، فقاهت و عرفان ناب از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل بود.


وی با اشاره به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شخصیت و سیره زندگانی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله میراث های بزرگ و ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که باید قدرشناس آن بود و با حضور در انتخابات مهم 24 خرداد بار دیگر با آرمان های آن رهبر فقید تجدیدمیثاق بست.


حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی به شاخص های امام راحل و رهبر انقلاب در انتخابات اصلح شد و گفت: امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در سخنانی که پیش از این در آستانه انتخابات های مهم سه دهه گذشته داشته‌اند، اصول و مبانی انتخاب اصلح را تبیین کرده اند.


امام جمعه خوی به تشریح معیارهای نامزد اصلح از دیدگاه رهبری پرداخت و گفت: از دیدگاه ولی فقیه زمان اعتقاد به مبانی اسلام و نظام جمهوری اسلامی و خط امام، اعتقاد به قانون اساسی و مرزبندی با دشمن، تقوا و شناخت از مسائل داخلی و خارجی و همچنین عدالت‌محوری از جمله ویژگی ها مهم یک رییس جمهور اصلح است.


وی برخورداری از وجدان سیاسی، پایبندی به ارزش‌ها، داشتن برنامه و تجربه را از دیگر معیارهای نامزد اصلح از دیدگاه رهبر انقلاب برشمرد و خواستار حضور پرشور و دشمن شکن مردم پای صندوق های رأی شد و اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی تمام فتنه‌ها و توطئه های احتمالی دشمنان نظام را خنثی خواهد کرد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته خوی به ادامه سلسله مباحث اخلاقی خطبه های نماز جمعه پرداخت و اظهار داشت: وفای به عهد و تقوا لازم و ملزوم یکدیگرند، شخصی از امام زین العابدین پرسید تمام قوانین و دستورات دین را به من بیاموز حضرت فرمود؛ آن عبارتند از سخن حق گفتن، قضاوت عادلانه کردن و به عهد خویش وفا کردن.


حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری ادامه داد: پیروی نکردن از وسوسه های شیطان از جمله عهدهای خداوند با بندگان خویش است به طوری که حضرت حق تعالی در قرآن می فرماید؛ ای فرزندان آدم شیطان شما را فریب ندهد همانگونه که پدر و مادرتان را از بهشت بیرون کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات