۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۹۴۴۴
خطیب جمعه ارومیه:

حضور شایسته رسانه ملی در عرصه انتخابات درخور تقدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات گفت: ورود مناسب رسانه ملی در این حوزه مانع اسراف کاندیداها در تبلیغ برنامه های خود شده است و این یک از آثار مثبت رسالت مداری رسانه ملی است که بحق جای قدردانی دارد.
حجت الاسلام فخري، امام جمعه موقت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه که با حضور پرشور نمازگذاران از اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، انتخابات را یک مسأله ارزشی در حاکمیت دینی عنوان کرد و اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی باید برنامه های خود را در حوزه های اقتصاد، سیاست خارجی، توسعه فرهنگ دینی و ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی به روشنی برای مردم تشریح کنند.

 

وی انتخاب را یکی از معیارهای برتری انسان نسبت به سایر موجودات عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن انسان را انتخابگر معرفی می کند و 24 خرداد ماه امسال نیز یکی از صحنه های حساس برای انتخاب افراد شایسته در انتخابات رییس جهموری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) به ضرورت انتخابات از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) با تکیه بر فقه اصیل اسلامی مردم را رکن اصلی تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه می دانند تاجایی که فرمودند در انتخابات میزان رای ملت است.

 

این مسؤول همچنین از ورود کارآمد رسانه در تبلیغ و معرفی برنامه های کاندیداهای انتخاباتی اظهار خرسندی کرد و ادامه داد: ورود مناسب رسانه ملی در این حوزه مانع اسراف کاندیداها در تبلیغ برنامه های خود شده است و این یک از آثار مثبت رسالت مداری رسانه ملی است که بحق جای قدردانی دارد.

 

حجت الاسلام فخری با بیان این که مبنای فکری امام خمینی(ره) در تشکیل حکومت اسلامی بر پایه فقه اسلامی استوار است، تصریح کرد: از ویژگی های اخلاقی این رهبر فقید و فرزانه پیروی از پیامبر(ص) و شریعت اسلام ناب محمدی است.

 

خطیب این هفته نماز جمعه ارومیه، بر تسلط و جامع نگری افکار و اندیشه های امام در ابعاد مختلف تاکید کرد و بیان داست: امروز تمام جوامع اسلامی به اندیشه ها و آرمان های فکری رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران روی آورده اند و انقلاب های صورت گرفته در کشورهای منطقه در سال‌های اخیر گویای این مطلب و این تاثیر است.

 

حجت الاسلام فخری، انقلاب اسلامی را یادگار عظیم امام راحل توصیف کرده و به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

 

امام جمعه موقت ارومیه یادآور شد: ایستادگی امام خمینی(ره)  در شرایط حساس جهانی که هیچ کس یارای مقابله با ابرقدرت‌های بلوک شرق و غرب را نداشت، نشانه کاملی از ایمان و قدرت فکری و نبوغ اندیشه سیاسی و فلسفی ایشان است.

 

حجت الاسلام فخری در ادامه یکی از زیبایی های خلقت انسان را داشتن تعهد و احساس مسؤولیت عنوان کرد و اظهار داشت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید نسبت به همه امور جامعه احساس تعهد و مسؤولیت داشته باشد تا بتواند با بهره گیری از بصیرت کامل راه درست و صحیح را برای تعالی فردی و اجتماعی خود و جامعه فراهم سازد./ 936/پ201/س

ارسال نظرات