۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۶۹۴۴۷
آیت الله شبستری:

استفاده تبلیغاتی از بیت المال از سوی مردم رصد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مردم با بصیرتی که در طول انتخابات‌های گذشته کسب کرده اند، خود بر روند انتخابات و این که چه کسانی ممکن است برای تبلیغات از بیت المال استفاده کنند، نظارت کرده و چنین افرادی نمی توانند اعتماد مردم را به خود جلب کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحولات اخیر سیاسی در منطقه به ویژه عراق و سوریه اظهار داشت: به یقین منافع دشمنان اسلام با تفرقه و ناامنی در کشورهای اسلامی و شیعی تأمین می شود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی با پاسخ کوبنده حزب الله و ارتش سوریه روبه رو خواهد شد، خاطرنشان کرد: شکست‌های اخیر شورشیان و تروریست های وابسته به غرب در سوریه نشان می دهد که در آینده نزدیک شاهد برقراری ثبات و امنیت در این کشور خواهیم بود.


آیت الله شبستری با اشاره به مواضع قاطع و سخنان اخیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمایت از نظام سوریه، گفت: ما نمازگزاران جمعه تبریز نیز به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن جنایات تروریست ها در سوریه، از سخنان سید حسن نصرالله علیه رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب بار دیگر بر دوری نامزدها از تخریب و بداخلاقی های انتخاباتی در ایام تبلیغات تاکید کردند که نشان از جایگاه اخلاق انتخاباتی در نظام اسلامی ایران دارد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رسانه های غربی به دنبال کوچک‌ترین سوژه های تخریبی علیه نظام اسلامی در آستانه انتخابات هستند، گفت: باید همه تلاش کنیم که انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شود چرا که استحکام و تداوم نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مشارکت مردمی پایه گذاری شده است.


آیت الله شبستری حضور گسترده، آگاهانه و حماسی ملت در انتخابات را برطرف کننده تهدیدها و توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب حماسه حضور مردم در انتخابات 24 خرداد را نویدبخش دستاوردهای بزرگ تری برای نظام اسلامی ارزیابی کردند؛ از این رو همه باید برای تحقق این امر تلاش کنند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر توجه جدی به شاخص های ولایی در انتخاب فرد اصلح، افزود: مردم با بصیرتی که در طول انتخابات های گذشته کسب کرده اند، خود بر روند انتخابات و این که چه کسانی ممکن است برای تبلیغات از بیت المال استفاده کنند، نظارت کرده و چنین افرادی نمی توانند اعتماد مردم را به خود جلب کنند.


وی انتخابات را تجلی وحدت و یکدلی مردم علیه دشمنان نظام دانست و گفت: نباید از ظرفیت های وحدت‌بخش انتخابات غافل بود؛ از این رو انتظار داریم پس از برگزاری انتخابات همین رفاقت های امروز دنبال شده و اختلافی میان هواداران نامزدهای انتخاباتی بروز نکند.


آیت الله شبستری با تأکید بر توجه جدی هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری بر اخلاق انتخاباتی تاکید کرد: این که نظر هواداران با یکی از نامزدها متفاوت باشد، نباید محل نزاع، اختلاف و اسباب کدورت شود، چراکه هدف نهایی از برگزاری انتخابات، اعمال اراده ملی در سرنوشت ملت است و نتیجه نهایی با وحدت ملی و دینی باشد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد سال 1342، خواستار حضور پرشور مردم در ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت 14 و 15 خرداد شد و گفت: سال حماسه سیاسی و اقتصادی فرصتی برای مرور اندیشه‌های نجات‌بخش امام راحل است./935/پ201/س

ارسال نظرات