۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۶۹۴۴۹
امام جمعه زنجان:

۲۴ خرداد روز خلق حماسه سیاسی مردم است/فرد اصلح را انتخاب کنید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: وظیفه مردم در این اتخابات حضور پرشور و خلق حماسه سیاسی و انتخاب شخص اصلح است تا تلاش دشمن در برگزار نشدن یا کم رنگ بودن انتخابات ناکام بماند، اما ما باید با حضور حداکثری دشمن را مایوس کنیم.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت های موجود در این ماه اشاره کرده و گفت: ما در خرداد ماه مناسبت هایی پیش رو داریم که یکی از آنها رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که بزرگترین خدمت را به جامعه اسلامی انجام دادند و یکی دیگر از این مناسبت ها دوازدهم خرداد سالروز درگذشت آزاده سرفراز حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی است که به عنوان پیشوا و الگوی کامل آزادگان و سرور آزادگان به شمار می آید.


امام جمعه زنجان با اشاره به علاقه مردم به امام خمینی (ره) با گذشت بیست و پنج سال از رحلت ایشان ادامه داد: هنوز با گذشت بیست و پنج سال از رحلت امام (ره) علاقه و عشق مردم به امام خمینی (ره) مثال زدنی است، چنانچه می بینیم بسیاری از مردم با پای پیاده از استان ها و شهرهای مختلف دور و نزدیک به حرم ایشان می آیند تا مراسم با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به این که انتخاب آیت الله خامنه ای برای رهبری جامعه اسلامی یکی از الطاف الهی و از برکات انقلاب است، تصریح کرد: ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای در اولین سخنرانی خود زمانی که به امامت و رهبری مردم انتخاب شد فرمود: راه ما راه امام، منطق ما منطق امام و خط ما خط امام خمینی (ره) است.


وی در ادامه به مشخصه های بارز خط امام از لسان رهبری اشاره کرد و افزود: از مشخصه های بارز خط امام می توان به تلاش ایشان در حاکمیت اسلام، تکیه بر مردم، عدالت اجتماعی و کمک به محرومین، دشمن شناسی، علاقه به سرنوشت مسلمانان و برای رضای خداوند بودن حرکت امام اشاره کرد.


امام جمعه زنجان با اشاره به هوشیاری مجلس خبرگان رهبری در انتخاب ایشان به رهبری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان با انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری امت اسلامی هیچ راه شادمانی برای دشمن باقی نگذاشتند و خلف صالح امام(ره) را به عنوان رهبری انتخاب کردند.


وی در ادامه با بیان وجوه تمایز مقام معظم رهبری از زبان امام خمینی (ره) اشاره کرده و افزود: ویژگی هایی که آیت الله خامنه ای را از دیگر گزینه ها متمایز می کرد و شایسته رهبری نشان می داد معنویت امام و آموزش کدهای امام در طول امامت به ایشان، اقبال عمومی مردم و لیاقت و قابلیت و بزرگواری شخصیت بی بدیل رهبری بود؛ ایشان یکی از بازوان پرتوان جمهوری اسلامی، شخصی آشنا به مسائل فقهی، متعهد و مبارز در خط انقلاب، عالم به دین و سیاست است، کسی است که آوای دعوت او به سلاح و صدا در گوش مسلمین طنین انداز است، سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلم در محراب، و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در انقلاب است.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به مسئله حماسه سیاسی و انتخابات و تلاش دشمن در بر هم زدن این اتخابات تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند وظیفه مردم در این اتخابات حضور پرشور و خلق حماسه سیاسی و انتخاب شخص اصلح است تا تلاش دشمن در برگزار نشدن یا کم رنگ بودن انتخابات ناکام بماند، اما ما باید با حضور حداکثری دشمن را مایوس کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به بی طرفی خود و همکاران دفترش در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: من نه خودم و نه جمیع دوستان در دفتر از هیچ یک از کاندیداها ها حمایت نمی کنیم و اگر کاندیدایی به ملاقات من آمده یا خواهد آمد به عنوان دیدار با نماینده ولی فقیه است و بس و هیچ کس تا آخرین لحظه رای من را نخواهد فهمید./901/پ202/ب

ارسال نظرات