۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۶۹۵۶۲

یادواره شهدای طلبه و روحانی اهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای طلبه و روحانی اهر با محوریت معرفی شهید محمدتقی قویدل طلبه شهید حوزه علمیه تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یادواره شهدای طلبه و روحانی اهر امروز با محوریت تجلیل از مقام شامخ شهید محمدتقی قویدل در نمازخانه حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اهر برگزار شد.


حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی که در دوران تحصیل در حوزه علمیه تبریز، قم و در دوران هشت سال دفاع مقدس همدرس و همرزم شهید قویدل بود، به بیان فرازهایی از زندگی این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید قویدل در عین مجاهدت از تحصیل و تهذیب غافل نبود.


امام جمعه اهر افزود: تا جایی که به یاد دارم؛ شهید قویدل از طلاب فاضل، بانشاط، انقلابی و متعهد بود که از اوایل انقلاب در صحنه حضور داشت و در دوران دفاع مقدس نیز صحنه را خالی نگذاشت و برای دفاع از اسلام و آرمان های بلند امام خمینی(ره) عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.


وی به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: بنده با آن شهید بزرگوار در تبریز و قم هم مدرسه و هم حجره بودیم. او هم از نظر علمی بسیار عالی و فاضل بود و هم از نظر انقلابی و تعهد به اسلام و رهبری فردی نمونه به شمار می رفت، شهید قویدل مصداق بارز حسنات و فضائل اخلاقی بود، در یک کلام شهید قویدل الگویی برای دیگر رزمندگان محسوب می شد.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: شهید قویدل یک پارچه تقوا بود، انسانی روشن و در جهت تبلیغ مسائل دینی فوق العاده به جوانان و نوجوانان گرایش داشت، چنانکه در تابستان ها هر جا گروهی از جوانان را مشاهده می کرد، سعی داشت با برگزاری کلاس های قرآن در تبریز و دیگر شهرها آنان را با قرآن و ارزش های الهی بیش از پیش آشنا کند.


همرزم شهید طلبه محمدتقی قویدل در خصوص نحوه شهادت آن روحانی مجاهد نیز گفت: شهید قویدل بعد از شهادت برخی دوستان طلبه همواره غصه می خورد که ای کاش با آن شهیدان همراه بود که در نهایت نتوانستد دوری از جبهه ها را تحمل کند و عازم خط مقدم شد و در سال 64 در شهر فاو در کنار اروند رود به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود، رسید.


حجت الاسلام حاجی زاده افزود: ما هم از خدا مسالت داریم که روح شهیدان را برای ما دعاگو قرار دهد و به ما توفیق دهد مسیری که این ها در راه هدایت و ارشاد جامعه طی کرده اند را بتوانیم ادامه دهیم و شرمنده این عزیزان نباشیم، رسالت امروز طلاب و روحانیان این است که وصیت نامه این شهید گرانقدر را مطالعه کرده و به سفارش شهدای انقلاب اسلامی عامل باشند./935/پ203/ب

ارسال نظرات