۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۶۹۵۶۹
فرهنگ مظلوم (7)؛

فرهنگ زیرساخت مسائل اجرایی و اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مسأله فرهنگ را بر دیگر مسائل مقدم دانست و گفت:‌ اگر صنعت، کشاورزی و اقتصاد مبتنی بر فرهنگ دینی حاکم باشد، بسیاری از مفاسد خنثی می‌شود.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مظلوم واقع شدن بحث فرهنگ در تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری اعتراض کرد و از کاندیداها خواست تا به مسائل فرهنگی بیش از گذشته اهمیت دهند.

 نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نقش اساسی فرهنگ دینی براساس فطرت حق‌طلب و حق‌خواه و شخصیت توحیدی هر انسانی سامان پیدا می‌کند، اگر صنعت، کشاورزی و اقتصاد مبتنی بر فرهنگ دینی حاکم باشد، بسیاری از مفاسدی که به وجود آمده خنثی می‌شود.

 

تقدم فرهنگ بر مسائل اقتصادی و صنعتی

 

وی با اشاره به حضور خود در برنامه دیروز، امروز و فردا که هفته گذشته از شبکه سه سیما پخش شد، گفت: در این برنامه به بی‌توجهی به مباحث فرهنگی در تبلیغات نامزدها اعتراض کردم؛ چراکه مسأله فرهنگ را مقدم بر مسأله اقتصادی و صنعتی می‌دانم و معتقدم زیرساخت همه اینها مباحث فرهنگی، ارزشی و دینی است.

 

وی با بیان اینکه تعقل و تفکر، تدبیر و مدیریت بر مبنای ارزش‌های دینی سامان پیدا می‌کند، گفت: وقتی اینگونه شد در انتخاب افراد برای مسائل اجرایی، ‌صنعتی، اقتصادی و کشاورزی کشور انسان‌های صالح با تخصص، تدین و آن هم در خط اعتدال نه افراط و تفریط، گمارده می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سالک کاشانی افزود:‌ حفظ بیت‌المال، ارتقای جامعه و کیفیت‌بخشیدن به کالای مورد نیاز جامعه، مبنای فرهنگی، فکری و دینی دارد، اگر کاندیداها از این بحث غافل شوند و به مسائل اقتصادی و صنعتی ظاهری با نگاه مادی بپردازند دیر یا زود این موقعیت را از دست می‌دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، تمرکز یکی از مناظره‌ها را بر مسائل فرهنگی یادآور شد و در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین پرسش شما از کاندیداها درباره مسائل فرهنگی چیست، مهم‌ترین سؤالش را چگونگی نقش حاکم کردن دین در جامعه عنوان کرد.

 

تشکیل جبهه عظیم با گرایش فرهنگی

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل یک جبهه عظیم با گرایش فرهنگی بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغاتی براساس سیاست همپوشانی و هم‌افزایی شد تا به تعمیق معارف دین و ارتقای فهم سیاسی و بصیرت افزوده و مقدمه‌ای برای حاکم کردن دین در جامعه شود.

 

وی تأکید کرد: در حقیقت رییس دولت آینده محور این جبهه عظیم می‌شود و در مقابل جبهه عظیم استکبار می‌ایستد و همه دستگاه‌ها تحت امر با تقسیم کار فعالیت داخلی و خارجی سامان پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام سالک کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت گفتمان در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه بخشی از گفتمان‌ها ظاهری و اجرایی و بخشی عمیق است، گفت: مردم به گفتمان‌ها نگاه می‌کنند.

 

رابطه تنگاتنگ دولت با علما و مراجع

 

وی قدرت تشخیص مردم را قابل توجه دانست و اظهار کرد: اینکه مردم عمق کار را می‌بینند به دلیل بصیرتی است که دارند البته ممکن است ایجاد موج شود و به ظاهر بپردازند و در چند دوره با یک موج تبلیغاتی واقعیت‌ها تحت پوشش قرار گیرد.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ارتباط کاندیداها با حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ انقلاب اسلامی بر مبنای مجموعه ارزش‌های دینی و برخوردار از شریعت اسلام، اخلاق و عمل اسلامی است، وقتی اینگونه فکر کنیم متخصصان امر دین مراجع، علما و حوزه‌ها هستند.

 

وی تصریح کرد: رییس جمهور یازدهمین دوره انتخابات بی‌تردید اگر بخواهد در راستای ارزش‌های گام بردارد باید از متخصصان فن استفاده کند و متخصصان فن دین‌شناس علما و مرجع هستند، روابط رییس دولت آینده بر خلاف دولت دهم و نهم باید با علما در تمامی مسائل تنگاتنگ باشد./920/ت302/ن

ارسال نظرات