۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۶۹۵۷۱

پذیرش حوزه علمیه آذربایجان شرقی تا 20 خرداد ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از ادامه نام نویسی و پذیرش برای تحصیل علوم حوزوی تا 20 خرداد خبر داد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: علاقه‌مندانی که موفق به شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه نشده اند، می توانند با مراجعه به مدیریت حوزه های علمیه ثبت نام کرده و با حضور در آزمون شفاهی، در صورت احراز شرایط لازم در حوزه های علمیه استان تحصیل کنند.

 

امام جمعه جلفا با اعلام این‌که تاکنون بیش از هزار و 550 نفر داوطلب تحصیل علوم حوزوی در حوزه های علمیه آذربایجان شرقی هتسند، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 250 نفر علاقمند به تحصیل علوم حوزوی در استان ثبت نام کرده بودند که خوشبختانه امسال این روند با رشدی مناسب روبرو است.

 

وی بر لزوم شناسایی افراد مستعد و راهنمایی به سمت حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: خانواده ها می توانند بیشترین نقش را در هدایت نوجوانان و جوانان مستعد، مؤمن و متدین به سمت حوزه های علمیه داشته باشند، در حقیقت ایجاد انگیزه برای تحصیل در حوزه باید از درون خانواده ها آغاز شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره های آموزشی و ارایه مهارت های فردی و اجتماعی به طلاب علوم دینی در طول تابستان خبر داد و اظهار داشت: ویژه برنامه های مختلفی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برای تابستان طلاب نخبه تدارک دیده شده است.

 

وی از اجرای طرح شناسایی نخبگان حوزوی استان خبر داد و گفت: پس از برگزاری المپیاد علمی و پژوهشی طلاب منطقه شمال غرب و درخشش طلاب مدارس علمیع استان در این آزمون بزرگ علمی طلاب نخبه و مستعد استان شناسایی شدند، تاکنون 150 نخبه شناسایی شده که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ویژه‌برنامه‌هایی برای آنها در ایام تابستان برگزار خواهد شد.

 

وی تدوین شناسنامه قرآنی و سطح‌سنجی همه طلاب مدارس علمیه استان را از دیگر طرح های اجرا شده در سال تحصیلی 91 92 دانست و ادامه داد: در تمامی مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی مسابقات علمی برگزار شده که بر این اساس سطح علمی، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی طلاب ارزشیابی شده است./935/پ302/ش

ارسال نظرات