۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۹۷۱۱

دوره های تربیت مربی مفاهیم قرآن در ماکو برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو از برگزاری دوره های تربیت مربی مفاهیم و تجوید قرآن کریم ویژه بانوان در این شهرستان خبر داد.
دوره های تربیت مربی مفاهیم قرآن در ماکو برگزار می شود

 حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: هم اینک دو دوره آموزشی تربیت مربی مفاهیم و تجوید قرآن کریم ویژه بانوان در این شهرستان در حال برگزاری است.

 

وی تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها را نزدیک به 60 نفر از بانوان اعلام کرد و افزود: افراد در مدت سه ماه با فراگیری دروس تخصصی و عمومی در آزمون پایانی شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره موفق به دریافت مدرک مربیگری در رشته مفاهیم و تجوید می شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از برگزاری دوره آموزش قرآن ویژه خردسالان خبر داد و اضافه کرد: در این دوره حفظ سوره های کوچک قرآن برای کودکان با بهره گیری از روش های اشاره، قصه گویی و شعر و نقاشی آموزش داده می شود و این دوره هم اینک در یک موسسه قرآنی در شهرستان ماکو در حال برگزاری است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو در ادامه با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص خلق حماسه سیاسی و اقتصادی سه گفتمان دانشجویی با موضوع بصیرت و انتخابات در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که در حال حاضر تعداد 70 هیئت مذهبی در شهرستان ماکو فعالیت دارند، اضافه کرد: گفتمان دینی "بصیرت و انتخابات" برای آگاهی بخشی به اعضاء و مسؤولان هیات مذهبی در جهت انتخاب اصلح برگزار شد.

 

وی همچنین تعداد خانه های عالم روستایی شهرستان ماکو را هشت باب اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو باب خانه عالم روستایی با همکاری بسیج سازندگی سپاه شهداء شهرستان در دست ساخت است که با اتمام این پروژه ها تعداد خانه های عالم در ماکو به 10 باب افزایش می یابد./936/ت303/ب

ارسال نظرات