۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۶۹۷۴۳
سه دهه اقتدار اسلامی(12)؛

یکی از علمای سنی لبنان: اهل تسنن به درخواست آیت الله خامنه‎ای برای مقابله با آمریکا لبیک گویند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان گفت: رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران مقابله با آمریکا و سلطه استکبار جهانی بود که با رهبر امام و حضرت آیت الله خامنه‎ای محقق شد.
شيخ احمد قطان

 

شیخ احمد قطان یکی از علمای اهل تسنن لبنان و رییس جمعیت قولنا و العمل در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای توانست با شایستگی سیره امام خمینی(ره) را ادامه دهد، به نحوی که انقلاب اسلامی با تکیه بر این شخصیت نورانی، راه وحدت‌گرایانه و آزادی خواهانه خود را با اقتدار و صلابت پیگیری کرد.

 
احمد قطان بیان داشت: ویژگی های فوق العاده آیت‌الله خامنه‌ای موجب شده که ملت‌های مسلمان به وی به عنوان رهبری مقتدر و مردمی نگاه کنند و این شخصت بزرگ را مشعل دار انقلاب اسلامی ایران و ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) بدانند.
 
وی افزود: ما از همه کشورهای اسلامی و عربی و به ویژه اهل سنت می‌خواهیم که به دور از وابستگی‌های مذهبی، سخنان و خواسته‌های آیت الله خامنه‌ای را مورد توجه خود قرار داده و برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی آمادگی خود را اعلام کرده و لبیک گویند. امروز ضروری است با دوری از اختلافات مذهبی مسأله فلسطین به عنوان  مسأله اساسی جهان اسلام در محور مطالبات کشورهای اسلامی گنجانده شود.
 
رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان دعوت‌های مداوم حضرت آیت الله خامنه ای برای اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در برابر دشمنان را از مهم‌ترین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد.
 
وی همچنین با اشاره به نقش بسزای امام خمینی(ره) در تشکیل جامعه اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از متن ملت مستضعف و مظلوم این کشور بود که توانست به سلطه آمریکا و کشورهای استکباری در ایران پایان بخشد.
 
وی اقدامات امام خمینی (ره) را در راستای سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) دانست و گفت: جهان اسلام و آزادگان دنیا با ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی شخصیت بسیار بزرگی را از دست دادند. امام خمینی (ره) هیچ تبعیضی بین شیعیان و اهل سنت قائل نبود و نگاه واحد و یکسانی را به همه مسلمانان داشت.
 
شیخ احمد قطان با اشاره به تاسیس جمعیت علمای مسلمان لبنان و نقش وحدت گرانه آن گفت: جنبش‌های بیداری اسلامی برداشت های نورانی بسیاری را از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی گرفته است.
 
 وی همچنین بیان داشت که انقلاب اسلامی ایران آرمان‌ها و آرزوهای همه مسلمانان و آزادگان جهان را مورد توجه قرار داد.
 
شیخ احمد قطان تاکید کرد که ادبیات مذهبی و طایفه‌ای تنها به تضعیف امت اسلامی و چندپاره شدن آن می‌انجامد و خواستار کمک همه مسلمانان به جنبش‌های مقاومتی در فلسطین و لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادسازی فلسطین اشغالی شد.
 
این عالم اهل سنت لبنانی به انتقاد از عملکرد برخی شخصیت‌های مذهبی در دامن زدن به اختلافات مذهبی پرداخت و آنان را علمای دربار خواند که تنها به مصالح سیاسی و اقتصادی پادشاهان خود می‌اندیشند.
 
وی به پیشرفت‌های روز افزون جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی توانسته است به واسطه مقاومت در مقابل استکبار جهانی به پیشرفت دست یابد و ما به عنوان اهل سنت لبنان به این کشور اسلامی که به دشمنی با رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستادگی کرده، افتخار می‌کنیم./983/ب911/ک
ارسال نظرات