۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۶۹۷۷۸
حداد عادل:

دولت و مجلس باید با تعامل و دوستی مسائل را حل و فصل کنند

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد معاونت تولید و اشتغال در کنار ریاست‌جمهوری را از راه‌کارهای حل مسائل کشور دانست.
 غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غلامعلی حدادعادل، کاندیدا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز یکشنبه دوازدهم خردادماه در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد، با تأکید بر این‌که دولت من، دولت تقوا و تدبیر است، گفت: مشکلات از بی‌تقوایی و بی‌تدبیری است و اگر این دو موضوع را در کشور گسترش دهیم، مشکلات حل خواهد شد.

 

وی با تأکید بر این‌که یکی از اصول فکر و کار من اعتماد به دانش‌تخصصی و تجربی است، اظهار داشت: من اهل تصمیم‌گیری شخصی و فردی نبوده‌ام و از حدود اختیارات رییس جمهور آگاه هستم و ثبات مدیریت و دادن اختیار به وزرا برای داشتن احساس مسؤولان از نکات مورد توجه من است.

 

این کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری با تأکید یر این‌که من در رفتار و اصول انسانی معتدل و پابرجا هستم ابراز کرد:‌ من کشور نیازمند آرامش است و هر جا که به اصول انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد شود، واکنش نشان خواهم داد، مشکلات ما در 8 سال گذشته، این بود که عده‌ای می‌خواستند کشور را با تضاد و روش‌های غیر اسلامی اداره کنند.

 

حداد عادل حضور بخش خصوصی در تولید، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و اقتصاد بدون نفت را از برنامه‌های خود دانست و افزود: نفت، انرژی اقتصادی و اجتماعی برای ما ایجاد نمی‌کند و باید اقتصاد وابسته به نفت را اصلاح کرد.

 

وی با تأکید بر این‌ک کشاورزی و توجه به منابع طبیعی یکی از جایگزین‌های مناسب درآمد نفت است ادامه داد: اگر نظم در برنامه‌های کشاورزی وجود داشته باشد باعث اشتغال‌زایی و درآمد زیاد می‎‌شود و وابستگی ما را به نفت کاهش می‌دهد.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سه عامل ساختاری، سیاست‌گذاری و تحریم خارجی را از مشکلات تورمی کشور دانست و بیان داشت: کم کردن هزینه دولت برای تثبیت و تک‌نرخی شدن ارز از راه‌حل‌های کوتاه مدت و حل مشکلات کشور را توسط اجرای اصل 44 قانون اساسی از راهکارهای میان‌مدت حل مشکلات اقتصادی است.

 

حداد عادل با اشاره به استفاده از دانش متخصصان و همراه کردن ملت برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در اقتصاد کشور اظهار داشت: با آماده کردن ملت برای جهاد اقتصادی با تکیه بر دانش و تجربه می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، باید جنگ اقتصادی باعث خروج ما از این حالت بیمارگونه و پویا شدن آن شود.

 

این کاندیدا ریاست جمهوری ایجاد کردن معاونت تولید و اشتغال در کنار ریاست‌جمهوری را از راه‌کارهای حل مسائل کشور دانست.

 

وی جدیت خود را در اصلاح نظام بانکی دانست و افزود: یکی از برنامه‌ها خروج بانک‌ها از فعالیت‌های اقتصادی می‌باشد.

 

حداد عادل با اشاره به تشکیل اتاق فکری متشکل از 20 مشاور اقتصادی به صورت تمام وقت برای تصمیم‌گیری در مورد موضوعات کشور ادامه داد: اولویت ما استفاده از متخصصان داخلی می‌باشد و در صورت نیاز به استفاده از متخصصان خارجی روی خواهیم آورد.

 

این کاندیدا ریاست جمهوری با تأکید بر وجود مشکلات در پرداخت یارانه‌ها بیان داشت: پرداخت یارانه‌ها متوقف نخواهد شد و در مجلس هم در مقابل افزایش میزان آن، مقاومت کرده‌ایم، زیرا روش پرداخت آن صحیح نمی‌باشد و تورم موجود به دلیل پرداخت نشدن سی درصد درآمد حاصل از هدف‌مندی یارانه‌ها به بخش تولید است.

 

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به عشق در کارها افزود: دولت و مجلس باید با دوستی و روابط قلبی مشکلات خود را حل کنند.

 

وی با تأکید بر صرفه‌جویی و انضباط مالی گفت: وظیفه اصلی دولت، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی است و کار در اقتصاد باید به بخش خصوصی سپرده شود و با اجرای درست قانون اصل 44 برای میان مدت به رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال کمک خواهیم کرد.

 

حداد عادل درباره بسته بودن راه مبادلات پولی و ارزی ایران اظهار داشت: باید با استفاده از راه‌کارهای مناسب، راه مبادلات ارزی را باز کنیم.

 

وی در پایان با تأکید بر مبارزه با فساد اقتصادی ابراز کرد: قانون بد قابل اصلاح است اما بی قانونی به کسی کمکی نخواهد کرد و با قانون گریزی راه به جایی نخواهیم برد./9595/پ202/ج

ارسال نظرات