۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۹۸۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

علم و دانایی زیرساخت مهمی در سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که علم و دانایی در سبک زندگی، زیرساخت فوق العاده مهمی را ایجاب می‌کند، ابراز داشت: تجربه نشان می‌دهد، والدینی که تحصیل کرده هستند در تربیت فرزندانشان به موفقیت‌های بیشتری نسبت به دیگر خانواده‌ها دست می‌یابند.
حجت الاسلام عباس اسکندري، مدير كل تبليغات اسلامي قم حجت‌الاسلام عباس اسکندري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، عصر امروز در سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی که با عنوان «سبک زندگی امام خمینی(ره)» در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم برگزار شد، یکی از نیازهای جدی جامعه اسلامی را توجه به سبک زندگی و اسلامی کردن آن دانست.

وی گفت: بحث سبک زندگی مدتی است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید قرار گرفته و لازم می‌دانند که سبک زندگی در مسائل خانوادگی و بین المللی دینی و متأثر از معارف اهل‌بیت(ع) شود.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: در بحث سبک زندگی شایسته است که به زندگی امام خمینی(ره) به عنوان شخصی که با تمام زوایای اسلامی و مباحث روز دنیا آشنا بوده است، نگریسته شود چراکه ایشان رجلی دینی و عالمی امروزی بودند.

وی با بیان این‌که یکی از هنرهای برجسته امام خمینی(ره) تلفیق میان مذهب و شرایط زمان در سبک زندگی بود، تصریح کرد: برخی با وجود مذهبی بودن و رعایت دین در زندگی، نمی‌توانند زندگی خود را به خوبی اداره کنند و خانواده‌شان در سبک زندگی از آنان فاصله می‌گیرد، این امر به سبب تطبیق ندادن سبک و سیاق زندگی با شرایط زمان است.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان این‌که باید شرایط زمان را در زندگی لحاظ کرد تا مورد هجمه حوادث قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) زندگی منسجم و یکپارچه‌ای داشت و همه افرادی که ایشان را می‌شناختند معترف به موفقیت امام خمینی(ره) در زندگی هستند و علت آن تلفیق میان مذهب و به روز بودن است.

وی با اشاره ویژگی‌های زندگی حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: علم و دانایی در زندگی امام خمینی(ره) نقش اساسی ایفا می‌کرد؛ ایشان از کودکی تحصیلات متداول را با دقت هرچه تمام‌تر ادامه می‌دادند و هیچگاه از تحصیل علم دست نکشیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که علم و دانایی در سبک زندگی، زیرساخت فوق العاده مهمی را ایجاب می‌کند، ابراز داشت: تجربه نشان می‌دهد، والدینی که تحصیل کرده هستند در تربیت فرزندانشان به موفقیت‌های بیشتری نسبت به دیگر خانواده‌ها دست می‌یابند.

وی ادامه داد: دومین ویژگی زندگی امام خمینی(ره)، عقلانیت و تدبر در زندگی است؛ ایشان در زندگی با فکر، تدبیر و برنامه‌ریزی کارها را پیش می‌بردند و امور زندگی را به حال خود نمی‌گذاشتند که هرچه پیش آید، خوش آید.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایمان و اعتقاد عملی به خدا و زندگی مؤمنانه یکی از ویژگی‌های مهم زندگی امام خمینی(ره) است؛ بسیاری از مسلمانان ادعای ایمان داشته و سعی بر عمل به دستورات الهی دارند اما زندگی مؤمنانه‌ای ندارند.

وی با بیان این‌که انسان تا زمانی که در زندگی خود، دروغ، غیبت و امثال این گناهان را ترک نکند، زندگی مؤمنانه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: اگر در زندگی علم و آگاهی،‌ همچنین تدبیر و برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد، ایمان و اعتقاد عملی به خدا هم کمرنگ می‌شود.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: برای داشتن زندگی اسلامی باید در تمام وجوه زندگی، رد و پای ایمان را به جای گذاشت؛ همچنین صفا و صمیمیت که یکی دیگر از ویژگی‌های زندگی امام خمینی(ره) بود، باید در زندگی وجود داشته باشد تا آن را دینی و اسلامی کند./997/پ202/ن

ارسال نظرات