۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۶۹۹۶۸

انتقاد امام جمعه دزفول از بی توجهی کاندیداها به مسائل فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با انتقاد از به حاشیه رفتن مسائل فرهنگی در برنامه کاندیداها گفت: فضای تبلیغاتی در میان کاندیداهای ریاست جمهوری به سوی مشکلات اقتصادی رفته و مسائل دینی و فرهنگی جایی در برنامه های آنها ندارد.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه شهرستان دزفول در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: فضای تبلیغاتی در میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به سمت مشکلات اقتصادی رفته و هرکدام از داوطلبان به دلیل گرانی و تورم، خواسته و یا ناخواسته به سمت مسائل معیشتی مردم کشیده شده اند.

وی افزود: می توان گفت کاندیداها بیشتر دچار نوعی مسئله زدگی شده و کمتر به مسایل دینی و فرهنگی جامعه توجه می کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اعلام اینکه امیدواریم در برنامه های بعدی و سامان دادن سمت و سوی تبلغیاتی کاندیداها، به مشکلات فرهنگی کشور توجه شود بیان داشت: در برنامه های کاندیداها کمتر مشاهده شد که کاندیدا ها به دنبال گفتمان، فرهنگ سازی و نهادینه کردن برنامه های خود باشند و عمده برنامه های آنها به صورت مقطعی و جزئی نگری است، درصورتی که برنامه ها باید کلی و مبنایی باشند.

امام جمعه دزوفل تصریح کرد: باید برای حل مشکلات کشور بر اساس مبانی صحیح برنامه ریزی و از روزمرگی خودداری کرد.

وی خطاب به مردم کشور گفت: مردم باید دقت داشته باشند، برنامه ها را رسد کرده، درباره سوابق، پایبندی و توانایی کاندیداها تحقیق کنند که آیا توانایی عملی کردن  برنامه های خود را دارند یا خیر.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه کاندیداها نباید در برنامه های خود بلند پروازی کنند افزود: نباید انتظار داشت در مدت یک شب رییس جمهور معجزه کرده و مشکلات را حل کند؛ باید بر اساس شرایط و امکانات کشور برای مشکلات برنامه عینی ارائه داد.

وی اساس کشورداری را بر مبنای فرهنگ دانست و بیان داشت: برای پیشرفت کشور باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه ایجاد کرد و توجه داشت که بدون پرداختن به مسائل فرهنگی مشکلات کشور حل نخواهد شد.

امام جمعه دزفول با انتقاد از اینکه هیچ کدام از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری توجهی به مشکلات فرهنگی و اساسی کشور ندارند گفت: کسی که می خواهد در راس قوه مجریه قرار بگیرد باید به فرهنگ توجه داشته باشد به این دلیل که بدون فرهنگ نمی شود کشور را اداره کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اعلام اینکه در برنامه های اعلام شده از طرف داوطلبان برنامه ای برای الگو سازی در زندگی مردم ارائه نشده است اظهارداشت: جایگاه بزرگی مانند ریاست جمهوری باید دارای سبک، مدل و الگو باشد.

وی افزود: فشار های اقتصادی و تورم نباید ما را از توجه به مسائل مهم جامعه غافل کند؛ یک رییس جمهور باید در همه زمینه ها و عرصه های کشور یا کارشناس و یا مطلع باشد تا بتواند کشور را با اقتدار مدیریت کند.

امام جمعه دزفول در باره ارتباط قوه مجریه با بدنه روحانیت و مراجع گفت: روحانیت و علما به منزله مشعل داران هدایت و سلامت روحی و ضامن حرک دینی در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: مدیران کشور باید با حوزه های علمیه، علما و مراجع به صورت مستمر ارتباط داشته و از حرکت در مدار دین خارج نشوند./9462/ت302/غ

ارسال نظرات