۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۷۰۰۰۱
امام جمعه شبستر:

قیام 15 خرداد تفسیر ولایت‌مداری در مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: 15 خرداد 42 طومار رژیم ستمشاهی را درهم پیچید و نقطه عطف مبارزه روحانیت مجاهد و حوزه های علمیه با ظلم و استبداد شمرده شد.
امام و رهبري

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی و شهدای قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: مطالعه در زمینه های وقوع قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نشان می دهد که مرجعیت همواره نقش محوری در نهضت های مردمی و جریان های سیاسی اجتماعی داشته اند.


وی کشتار مردم بی‌گناه در قیام 15 خرداد را اوج حماقت رژیم سفاک پهلوی دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال دستگیری و تبعید امام خمینی، آتش جریان ضداستبدادی در ایران زبانه کشید و قیام تاریخی 15 خرداد به وقوع پیوست که در حقیقت جرقه اولیه انقلاب اسلامی در جریان این نهضت مردمی زده شد.


امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که قیام 15 خرداد تفسیر ولایت‌مداری در مکتب تشیع بود، گفت: اگر
15 خرداد را تجلی وحدت امام و امت بدانیم، گزافه نگفته ایم، به عبارت دیگر 15 خرداد 42 طومار رژیم ستمشاهی را درهم پیچید و نقطه عطف مبارزه روحانیت مجاهد و حوزه های علمیه با ظلم و استبداد بود.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌‎که امام راحل در طول 15 سال مبارزه علیه رژیم پهلوی لحظه ای تردید به خود راه نداد، تصریح کرد: آن رهبر فقید و فرزانه تقسیر عملی آیات قرآنی را در جامعه پیاده کرد و راه انقلاب علیه دیکتاتورها را به مردم مسلمان ایران و منطقه آموخت.


وی با تأکید بر این‌که باید منشاء بیداری اسلامی در ممالک دیگر را در قیام 15 خرداد سال 42 ایران جستجو کرد، گفت: امام راحل حق بزرگی بر ملت ایران و امت مسلمان منطقه دارند، اگر امروز شاهد موج بیداری مردم مسلمان منطقه هستیم، همه به برکت آرمان های الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل کوچکترین قدرشناسی از مجاهدت های اسلامی ایشان است، ادامه داد: در دنیایی که دین افیون ملت ها شناخته می شد و نظام سکولار و لیبرال دموکراسی غرب، ایدئولوژی اسلام را رد می کردند، امام خمینی(ره) سیمای حقیقی اسلام را به جهانیان نمایان کرد.


حجت الاسلام محمدزاده در پایان با تأکید بر این‌که تداوم آرمان های و ارزش های انقلاب اسلامی و امام راحل تنها با تبعیت از ولایت فقیه محقق خواهد شد، گفت: تا زمانی که عشق و ارادت به ولایت فقیه وجود دارد، جنگ نرم استکبار جهانی خللی در اعتقادات راسخ ملت ایران نخواهد داشت./935/ت302/س

ارسال نظرات