۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۷۰۰۴۹
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

انتخاب اصلح بارزترین مصداق شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری انتخاب فرد اصلح را بارزترین مصداق شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: روحانیان می‎توانند در تحقق این موضوع نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته باشند.
حجت الاسلام احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

حجت‌الاسلام سید محمد احمدی، مدیر حوزه‌های علمیه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به نقش و رسالت اساسی روحانیت در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضور حماسی و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اولویت نخست و انتخاب فرد اصلح اولویت دوم در عرصه انتخابات است.

 

حجت‌الاسلام احمدی افزود: در راستای تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین، علما، طلاب، روحانیان و اساتید حوزه‌های علمیه، نقش بی‎بدیل و تأثیرگذاری دارند و نباید از این موضوع غافل شوند.

 

امام جمعه فرخشهر انتخاب فرد اصلح را بارزترین مصداق شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: روحانیان می‎توانند در تحقق این مهم نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته باشند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به فعالیت روحانیان در ایام انتخابات، تصریح کرد: برپایی جلسات پرسش و پاسخ پیرامون مباحث انتخاباتی، برگزاری سخنرانی در مساجد و حسینیه‌ها و تبیین دیدگاه‌ها و مواضع رهبر معظم انقلاب از این فعالیت‌ها است.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان این‎که روحانیان به نفع یا زیان کاندیدای خاصی سخنرانی نمی‎کنند، خاطرنشان کرد: تلاش روحانیان هدایت مردم در حضور حداکثری در انتخابات و مشورت دهی جهت انتخاب فرد اصلح است.

 

امام جمعه فرخشهر با بیان این‎که انتخابات در کشور ما تجلی سیاست و دیانت ما است، اظهار داشت: روحانیان هدایتگر مردم به سوی برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم هستند و باید تلاش کنند تا در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

وی در ادامه بر ضرورت توانمندسازی روحانیان و طلاب کشور تأکید کرد و گفت: مشکلی که اکنون با آن روبرو هستیم عدم توانایی برخی از روحانیان در انجام وظایف ذاتی‌ خود است که این امر می‎طلبد تا روحانیان در این باره تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: عدم مراجعه مردم به روحانیان در رابطه با مسائل سیاسی از دیگر مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر از یک سو روحانیان و طلاب تلاش کنند تا خود را در همه عرصه‌ها توانمند کنند و از سوی دیگر مردم برای مشورت و آگاهی از وجود روحانیت بهره بگیرند، می‎توان شاهد برکات بسیار زیادی در این رابطه باشیم./9457/ت302/ب

ارسال نظرات