۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۷۰۰۵۹

دولت ترکیه برسر دو راهی

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ترکیه معترضان را عناصر افراطی می داند، رییس جمهور این کشور خواستار گفتگو بین دولت و معترضان شده است.
ترکيه برسر دو راهي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی صدای آمریکا در خبری گفت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، امروز پیش از عزیمت به کشور مراکش عناصر افراطی را مسبب این ناآرامی ها دانسته است.
گفتنی است نخست وزیر ترکیه در حالی به معترضان حمله ور شده است که عبدالله گل، رییس جمهور ترکیه ضمن اینکه معترضان را دعوت به آرامش کرده گفت: پیام این تظاهرات دریافت شده است، وی این تظاهرات را بخشی از دموکراسی توصیف کرده است.
عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه همچنین از گسترش ناآرامی ها در کشورش ابراز نگرانی کرده و خواستار گفتگو بین دولت و معترضان شده است. به نظر می رسد در درون دولت ترکیه، بر سر چگونگی برخورد با معترضان اختلاف بوجود آمده باشد.
لازم به ذکر است که وزارت کشور ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، با نیروهای پلیس خاطی برخورد خواهد شد. در این بیانیه آمده است تمام فیلم های گرفته شده از این درگیری ها در دست بررسی است تا عوامل خشونت پیدا شوند.
در پی تخریب پارکی در مرکز استانبول برای ساخت یک مرکز تجاری، عده ای از مردم ترکیه با قطع درختان و نابودی فضای سبز در این منطقه مخالفت کردند که این اعتراضات با برخورد خشن پلیس گسترش یافت و این اعتراضات همچنان ادامه دارد./1415/9161/خ

ارسال نظرات