۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۷۰۰۹۰
با آغاز دادگاه بردلی منینگ؛

صدایی که در خفا خاموش خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ بردلی منینگ 3 سال قبل به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا در بغداد خدمت می کرد. وی در سال 2010 دستگیر شد.
بردلي منينگ و اتهام ارتباط با سايت ويکي ليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: محاکمه بردلی مَنینگ سرباز ارتش آمریکا به اتهام انتشار صدها هزار نسخه محرمانه نظامی و دیپلماتیک آمریکا از دوشنبه شروع شده است.
این شبکه در ادامه گفت: کار وی به عنوان بزرگترین افشای اسرار امنیتی در تاریخ آمریکا توصیف شده است و اگر مقصر شناخته شود ممکن است به حبس ابد محکوم شود.
قابل ذکر است بردلی منینگ 3 سال قبل به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا در بغداد خدمت می کرد. وی در سال 2010 به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقه بندی شده به سایت ویکی لیکس دستگیر شد.
بی بی سی فارسی در ادامه خواسته هواداران بردلی منینگ را این گونه بیان کرد: حامیان این سرباز خواستار آزادی او می باشند. آنها معتقدند وی به خاطر عملی که بر اساس ندای وجدانش بوده محاکمه می شود. اقدامی که برای مطلع کردن جهان از آنچه که در عراق و افغانستان می گذشته بوده است. هوادارانش تاکید می کنند انگیزه او روشن کردن زوایای تاریک جنگ به رهبری آمریکا در عراق و افغانستان بوده است.
شایان ذکر است نام بردلی منینگ در سال 2013 جزء 256 نفر نامزد اولیه دریافت جایزه صلح نوبل قرار داشت اما با فشار دولت آمریکا این جایزه به وی تعلق نگرفت./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات