۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۰۹۸
در حوزه علمیه خواهران مشهد صورت گرفت؛

بررسی نقش زنان در حماسه سیاسی و اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ حجت السلام و المسلمین دهشت با اشاره به روایت «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته»، حماسه سازان را همه آحاد جامعه معرفی کرد و گفت: در این میان نقش خواهران موثر، سازنده و مفید تر از دیگران است.
بررسی نقش زنان در حماسه سیاسی و اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «نقش زنان در حماسه سیاسی و اقتصادی» سیزدهم خرداد با حضور استادان حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم، خانم آشفته، مدیر حوزه علمیه زهرای اطهر(س) گفت: وظیفه ماست که رسالت امام خمینی را به دوش گرفته و ادامه دهیم. هر چه مردم در انتخابات حضور بیشتری داشته باشند اعتبار و امنیت کشور بالا می رود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن، ویژگی های رییس جمهور را داشتن ایمان و ارتباط با خداوند، شایسته و لایق بودن درانجام کارها، اهل شور و مشورت بودن با افراد صالح، برقرار کننده عدالت و دارا بودن روحیه نقد پذیری عنوان کرد.

   

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دهشت از علمای حوزه علمیه مشهد، با تصریح این نکته که برای تبیین نقش زنان در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باید زیر ساخت ها بررسی شوند، افزود: سه مولفه اساسی در نامگذاری سال ها دخیل هستند.

 

وی گفت: دومین مؤلفه، تببین استراتژیک و راهبردی کلان ظرفیت های کشور است و آخرین مولفه، بازدهی صحیح و هدر نرفتن نیروها و عوامل که توجه به این مجموعه باعث پیشرفت می شود.

 

حضور مردم در صحنه ضامن اقتدار و امنیت کشور است

استاد حوزه علمیه مشهد یادآور شد: یکی از مهم ترین نشانه های اقتدار یک نظام قدرتمند، خلق حماسه سیاسی یا به میدان آوردن نیروها و مجموعا های کشور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دهشت گفت: سیاسیون بر این عقیده اند که حماسه سیاسی زیر ساخت حماسه اقتصادی است، آنان معترفند اگر در حماسه سیاسی توانیم همه را برای تفکر و مشارکت در ساخت کشور به عنوان فرایند دائمی دعوت کنیم، آنگاه می توانیم در حوزه جغرافیا که که بستر اصلی اقتصاد است مسائل را حل کنیم.

 

وی، راهبردهای مناسب برای خلق حماسه را بصیرت، درایت و تحمل سلیقه‌ها دانست و افزود: نظر رهبر معظم انقلاب، جذب حداکثری و دفع حداقلی است. مجلس برای مناظره های انتخاباتی قانون تصویب کرد که حمله به افراد، سیاه نمایی و تخریب صورت نگیرد ولی هر نامزدی حق دارد عقیده رقیب خود را رد کند.

 

زنان نمونه، خالق حماسه های سرنوشت ساز هستند 

این استاد سطح عالی حوزه با اشاره به روایت «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته»، حماسه سازان را همه آحاد جامعه معرفی کرد و گفت: اما نقش خواهران موثر، سازنده و مفید تر از دیگران است.

 

وی اضافه کرد: رهبری در دیدار اخیر خود با خواهران نخبه فرمودند «خیانت غرب به زن این است که او را مردواره نشان می دهد». عنصری که در جامعه می تواند سازنده باشد چرا اینقدر تنزل پیدا کرده است. نقش زنان با بررسی نگرش و جهان بینی یک مکتب مشخص می شود. اسلام بر خلاف مکاتبی که برای زن نقش ابزاری قائلند به او کرامت داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دهشت گفت: در تاریخ، زنانی چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) حماسه خلق می کنند. بعد از خطبه حضرت زینب(س) است که حکومت یزید عقب نشینی کرده و مضمحل می شود. حضرت آسیه(س) نیز حماسه بزرگ بنی اسرائیل را با مدیریت صحیح خود به وجود می آورد، اما کسانی چون عایشه ضررهایی به اسلام وارد می کنند که هنوز ترکش های آن در شبکه های ماهواره دیده می شود.

 

خلق حماسه سیاسی کشور را به سوی پیشرفت سوق می دهد

وی اظهار داشت: در انتخاب رییس جمهور ملاک حال افراد است، کسانی را انتخاب کنید که به درد مردم بخورند و برنامه هایی را ارائه می دهند که به واقعیت نزدیک تر است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: خلق حماسه سیاسی 24 خرداد باعث تقویت روحیه ملی، پیشرفت و بالندگی و بروز استعدادهای ملی می شود. بزرگترین خدمت امام خمینی(ره) به ملت ایران، ایجاد روحیه خود باوری بود، سردمداران آمریکا معترفند ایران زمانی مستعمره آنان بود اما اکنون توانسته دوشا دوش ما حرکت کند./930/پ202/س

ارسال نظرات